Dőlnek a magaspadlós bástyák

Mészáros Gergely   ·   2011.12.30. 20:00
cimkepCRW_7097

Miközben az egykori NSZK-ban szinte mindenhol alacsonypadlós villamosok vették át a régi járművek helyét, a keleti országrészben még mindig vannak olyan városok, ahol az akadálymentes közlekedés csak busszal lehetséges. A türingiai Gotha már jó ideje elbúcsúztatta a helyben gyártott kéttengelyes kocsikat, amelyek NDK-szerte meghatározták a villamosos városok képét, de mindezidáig egyeduralkodók voltak a KT4-esek, amelyeket néhány használt mannheimi Duewag egészített ki. Nemrégiben azonban szintén a Rajna és a Neckar találkozásánál fekvő városból érkezett a frissítés, mégpedig négy, alacsonypadlós középrésszel ellátott nyolctengelyes Duewag képében. Ezek a kocsik még a klasszikus, alacsony döntött szélvédős homlokfallal büszkélkedhetnek, egyúttal az egyetlenek ebből a típusból, amelyeket az akadálymentesség követelményeinek megfelelően alakítottak át. A négy kocsi egyelőre a gothai kocsiszínben várják, hogy forgalomba álljanak, ennek időpontja egyelőre nem ismert, ahogy az sem, hogy milyen munkákat kell elvégezni ehhez rajtuk.

Járműparádé a gothai főpályaudvaron. Mindkét típus képviselteti magát, de a jobb oldalon álló ex-mannheimi GT6-os helyére a szintén onnan érkezett, de alacsonypadlós középrészű villamosok kerülnek<br>(Kattintásra galéria nyílik a szerző fotóiból)</br>

A meredek terepviszonyairól is ismert Plauen új villamosok beszerzéséről döntött. A választás egy igazi bestsellerre, a Bombardier Flexity Classic típuscsaládjára esett. Ennek oka egyrészt a kedvező ár, ami az eddig legyártott nagy példányszám következménye, másrészt pedig a bevált technika. A város sajátosságainak és lehetőségeinek ugyanis a félig alacsonypadlós kialakítású, hagyományos forgóvázas kocsik felelnek meg leginkább. Ahogy a mondás tartja, a leghosszabb út is egy lépéssel kezdődik: egyelőre két kocsira érkezett megrendelés, amelyet további nyolc követhet. Ez a két kocsi két éven belül kell, hogy forgalomba álljon. Az aprócska város nem igényel nagy járműveket, a hallei és dessaui kétrészes, hattengelyes kocsik szolgálnak majd mintaként az új plaueni kocsikhoz. A költségek felét Szászország tartománya állja, az opció lehívása is tőlük függ majd.

Kapcsolódó hírek