Döngessen Ön is villamossal!

iho   ·   2013.12.15. 18:57
tatara_1-es_01

Újabb üteméhez érkezett az 1-es villamosvonal felújítása: december 15-én az előzetes ütemtervnek megfelelően átadták a forgalomnak az Árpád híd és a Lehel utca közötti szakaszt. Vasárnap az első járatindulástól az 1-es és az 1A villamos így már az Árpád híd megállóig közlekedik, a villamospótló buszok az óbudai végállomásaikról szintén csak idáig járnak.

Száguldás, Tatra, szerelem<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

A szeptember végén elkezdett komplex felújítást követően megszűnnek a leromlott pályaállapot miatti sebességkorlátozások az 1-es vonalán, csökken az utazással töltött idő, akadálymentessé válik a teljes villamosvonal, amelyet a projekt részeként a Fehérvári útig meghosszabbítanak. A Fővárosi Önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása, az 1-es villamosvonal felújítása ütemterv szerint halad, az Árpád híd és Lehel utca közötti szakasz ideiglenes forgalomba helyezése a projekt indításakor bejelentett határidőben történik meg. Az átadás részleges, a vonal ezen szakaszán a forgalom újraindíthatóságát szolgálja a villamospálya elkészültével, de számos kiegészítő munkát a következő hónapokban végez el a kivitelező: a végleges utastájékoztatási felületek még nem készültek el, egyelőre nem lesz lift, mozgólépcső a megállókban, és a padok, szemetesek is csak ideiglenesek lesznek. Ideiglenes a végállomás is, az Árpád hídnál az érkező és az induló végállomás is a Váci úttól keletre eső, azaz a Bécsi út irányú peron mellett van – írja a BKK közleménye.

(kép: BKK)

A pótlóbuszra átszállás nem minősül útmegszakításnak. Az átszállásnál az egyszeri utazásra szolgáló jegyek – a vonal- és gyűjtőjegyek, valamint egyszeres átszállójegy – használata esetén nem kell új jegyet kezelni, hanem a már kezelt jeggyel lehet tovább utazni. A kezelt vonal- és gyűjtőjegyeket átszállás után a jegy számkocka nélküli végén ismét kezelni kell (a gyűjtőjegyeket ehhez természetesen ki kell tépni a tömbből). Az átszállójegyet a kényszerű átszállás miatt nem kell újra kezelni, mivel az mindkét végén számkockával rendelkezik.

A felújítás kivitelezési munkái a Bécsi út–Lehel utca közötti szakaszon kezdődtek, majd 2014 nyarától a pálya Lehel utca–Puskás Ferenc Stadion közötti része következik. A munkálatok ezeken a szakaszokon várhatóan 2014 végéig fejeződnek be. Szintén munkák kezdődnek a vonal déli szakaszán, ahol a Közvágóhídtól a Rákóczi hídon át a Fehérvári útig hosszabbítja meg a BKK az 1-es villamos vonalát.

Ideiglenes végállomás az Árpád hídnál

A kivitelezés része az „1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztése I. üteme, a budapesti körgyűrűs, kötöttpályás hálózat fejlesztésének részeként” című projektnek, amelyet az Európai Unió Kohéziós Alapja az Új Széchenyi Terv keretében támogat. A projekt 93,92 százalékos európai uniós támogatás felhasználásával, összesen 44 milliárd 442 millió 766 ezer 724 forint értékben valósul meg. A beruházás kivitelezője a Városi Vasútépítő Konzorcium, amelynek tagja a Colas Alterra Zrt. és az A-HÍD Építő Zrt. A felújítás részleteiről a BKK weboldalán olvashatnak bővebben.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.