Dreamliner: a visszatérés menetrendje
A Dreamlinert használó légitársaságok a jelek szerint felgyorsítják, felgyorsíthatják a kompozitépítésű utasszállító teljes értékű visszaállítását a menetrendbe. Mint arról beszámoltunk, a három és fél hónapos repülési tilalom feloldása és az előírt módosítások beszerelése után elsőnek az Ethiopian indított utasokkal menetrend szerinti 787-es járatot, eleinte csak viszonylag rövid távon, Addisz Abeba és Nairobi között. Az airlineroute.net összefoglalója szerint azonban repülnek már az etióp gépek Dubajba és Frankfurtba, a napokban pedig már Londonba is startolnak a 787-esek. Május 16-án indulnak aztán a gép eredeti paramétereihez méltó járatok az afrikai fővárosból Washingtonba, majd június 19-én Torontóba.
Az Air India május 22-én egy belföldi járattal indítja újra a 787-eseit, a rákövetkező napokban élednek fel a frankfurti, londoni, és június elsejétől a párizsi Dreamliner-repülések. A legnagyobb Álomgép-felhasználó, a japán ANA tartja magát eredeti terveihez és csak június elsejétől indít, többnyire belföldi vonalakon, illetve a Tokió–Frankfurt járaton, ősszel jönnek majd további hosszú távú repülések San Joséba és Seattle-be. A másik japán felhasználó, a JAL is vár júniusig, de az ANA-hoz képest sokkal több lesz az igazi interkontinentális 787-es járata Bostonba (az első akkumulátorprobléma helyszínére), San Diegóba, júliusban Helsinkibe, ősszel San Franciscóba.
A chilei LAN június elsejétől Los Angelesbe is repül a géppel, szeptemberben indítja a Madrid–Frankfurt járatot. Hozzánk legközelebb a lengyel LOT járatja a 787-eseket, június 5-től Varsóból Chicagóba, 7-től Torontóba, június 30-tól New Yorkba. Az egyetlen észak-amerikai üzemeltető, a United a korábban bejelentett május 31. helyett május 20-án indítja újra a 787-eseit, az igazi hosszú távú járatok pedig júniusban repülnek először Houston és London, Denver és Tokió, majd augusztusban Houston és Lagos, Los Angeles és Tokió, illetve Los Angeles és Sanghaj között.
A Qatar Airways Londonba május 15-én, Frankfurtba 26-án repül először, 20-án Münchenbe is megy Dohából Dreamliner, majd június elsejétől Zürichbe is. A Qatar mindeközben a jelek szerint beváltja fenyegetését, és a 787-esek késedelmes leszállítására, illetve a repülési tilalomra hivatkozva új tárgyalásokba kezdtek új A330-asok megvételéről az Airbusszal. A tervek szerint 10-15 gép beszerzése jön szóba, miközben a társaság vezérigazgatója szerint a Boeinggal skeresen lezárultak a tárgyalások a kompenzációról. Az egyik szakmai elemző cég megjegyzése szerint tehát ez lesz az az eset, amikor a 787-esek problémája közvetlen bevételben csapódik le a konkurensnél, hiszen a Qatar a kompenzációt is felhasználja az ugyancsak két hajtóműves 330-asok beszerzésére. Némi fájdalomdíjként Al Baker azt is elmondta Dubajban tartott sajtóértekezletén, hogy a Qatar továbbra is erősen érdeklődik a 787-es majdani legnagyobb befogadóképességű 787-10X változata iránt, amelynek akár a dohai lehet a kibocsátó légitársasága.