Dreamliner: végre hosszú távon

iho/repülés   ·   2012.01.24. 07:23
nyito

Először repült olyan útvonalon, amilyenekre tervezték: az All Nippon Airlines színeiben teljesítette a légitársaság egyik gépe a Tokió-Frankfurt járatot Szibérián és Észak-Európán át. A visszafelé úton az ATW tudósítója szerint az utastájékoztató rendszeren 5821 mérföldes repülést jeleztek, ami jóval kisebb távolság, mint a gép 8200 mérföldes hatótávolsága. A repülés 10 óra 56 percig tartott, a gép Hanedán a menetrend szerinti időhöz képest tíz perccel korábban landolt.

Az ANA 787-ese Frankfurtban <b>(fotó: planespotters.net, Carsten Gurk)

A gép 46 business- és 112 economy-utasra van székezve, a majd tizenegy órás repülés elég alkalmat nyújtott minden utasnak a gép újdonságainak élvezetére, az alacsonyabb magasságnak megfelelő kabinnyomás, a magasabb páratartalom érezhetően megkönnyíti a hosszú repülést – összegzi tapasztalatait a szaklap tudósítója.

Az ANA tavaly októberben állította forgalomba a 787-esek első példányát, de a próbaidőszakra eleinte csak Japánon belül használta a gépeket, illetve a legelső nyilvános repülés egy Hong Kong-i charter volt. A légitársaságnak jelenleg már öt 787-ese repül, ezek egyikét állították rá a heti három Tokió-Frankfurt járatra. A frankfurti célállomás egyébként úgy alakult ki, hogy az ANA eredetileg a Tokió-London járaton akarta a gépet interkontinentális viszonylatban repültetni először, de Heathrowra nem kapott résidőt.

Az ANA elsősorban a business class-re és a teherszállításra építi nagy hatóütávolságú 787-eseinek stratégiáját <br>(fotó: airlinereporter.com)

A frankfurti járatot februártól napi egyre sűrítik, egyelőre 777-esekkel, márciusban pedig az útvonalat minden nap 787-es repüli majd. Március 31-ig a japán társaság a tervek szerint húsz Dreamlinert vehet át az erdetileg rendelt 55-ből, és még tavasszal beindítja a Csendes óceánt átszelő járatait az USA nyugati partvidékére, egyebek mellett a kaliforniai San jose és a Washington állambeli Seattle lesz az új célpont.

Kapcsolódó hírek