Elkészült az East Midlands Railway első felújított Class 170-ese

A regionális dízelmotorvonatokból negyvennégyet korszerűsítenek.
A Bombardier Transportation által 1998 és 2005 között épített, két- vagy háromrészes szerelvények a brit Porterbrook vasúti gördülőlállomány-kezelő tulajdonában állnak, előzőleg pedig a West Midlands Railway vasúttársaság üzemeltette őket.
A felújítást úgy hajtják végre, hogy a járművek hasonlóak legyenek az idén év végén forgalomba álló, Hitachi-gyártású Class 810-es Aurora intercity-motorvonatok elegáns megjelenéséhez. A belső tereket a derby-i központú DG Design tervezte, magát a munkálatokat pedig az Arriva Train Care végzi el.

A 23 millió font (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 11 milliárd forint) értékű program során a szerelvényekbe új üléseket és asztalokat, hálózati és USB-C csatlakozókat, új utastájékoztató rendszert építenek be, kipofozzák a WC-ket, kicserélik a padlóburkolatot, továbbá kerékpártároló helyeket is létrehoznak. A hűtő-, fűtő-, szellőztető (HVAC) modulokat a Tidyco újítja fel.
A járművek korszerűsítése része annak a 60 millió font (cirka 28,6 milliárd forint) értékű programnak, melynek keretében Class 360-as villamos- és Class 158-as dízelmotorvonatait is modernizálja az East Midlands Railway (EMR). A vasúttársaságtól elmondták, a projekt során teljeskörűen megújulnak a szerelvények az utasok komfortérzete érdekében, ezért kényelmes és funkcionális környezet kialakítására összpontosítanak. Az elkövetkező év során pedig valódi, kézzelfogható fejlesztéseket fognak tapasztalni az utasok az EMR hálózatán – jelenti a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön az első megújult Class 170-es. Kép forrása: EMR / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!