Előrelépés a prágai reptéri vasút ügyében: kiírták a pályázatot a fővárosi szakaszra
Teljesen megújul a vasút a Negrelli-viadukt és Dejvice városrész között, új megállóhelyek is épülnek Prága hetedik kerületében.
A cseh vasúti infrastruktúra kezelője (Správa železnic) újabb jelentős lépést tett a reptéri gyorsvasút megépítésének ügyében. 3,8 milliárd korona, azaz több mint 53 milliárd forint becsült értékű versenypályázatot hirdetett a cseh főváros területén, Holešovice városrészben megújuló vasútvonal kialakítására. A hivatalosan Bubny–Výstaviště vonalszakasz Prága hetedik kerületében húzódik, s a sokat ragozott prágai reptéri gyorsvasút egyik kulcsfontosságú része. A csehek azt remélik, hogy már jövőre elkezdhetik a munkálatokat, amelyek várhatóan 2025-ig tartanak majd.
A jelenlegi állapotban a vasút Holešovice városrészt kettészeli, lényegében elvágja egymástól, az új elrendezés viszont már összeköti a kettészelt városrészt. A C metró vonalán fekvő Vltavská metróállomás tőszomszédságában egy modern vasútállomás megépítését tervezik, három peronnal, közvetlen átszállási lehetőséget kínálva a villamos- és metróvonalra. Az építészeti megoldást a Jakub Cigler Architekti studió végzi. A vasútállomás most inkább szellemkastélyhoz hasonlít, de az új tervek egy modern, trendi városrész részeként festik le a vasútállomást. A „brownfield“ környéken egyébként egy új városrész is épül, lakásokkal, irodaházakkal együtt. A közelben tervezik megépíteni az új prágai filharmónia épületét is. A prágai Vásárcsrnok közvetlen közelében egy új vasúti megálló is létesül Praha-Výstaviště néven.
A prágai reptéri vasút terve már évtizedek óta az egyik legjobban rezonáló téma Prágában és Közép-Csehországban is. A jelenleg egyvágányú Prága–Kladno vasútvonalat kétvágányúsítják és villamosítják, sőt hat új megállóhely is létesül a vonalon. A vasútvonalon a maximális sebesség Prága területén 120 kilométer/óra lesz, azon kívül pedig 160 kilométer/óra. Az érintett szakaszon minden állomást és megállóhelyet is felújítanak. A főváros hatodik kerületében, Praha-Dejvice állomást elhagyva egy alagutat is terveznek. A peremkerületekben pedig P+R parkolókat építenek, ezzel is vonzóbbá téve az ingázást az agglomerációból Prágába. A repülőtér és a belváros összekapcsolásával körülbelül 21 ezer új utast várnak napi szinten, további 18 ezer utast pedig az ingázók hozhatnak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!