Épülhet az utascentrum a Keletiben

iho/vasút   ·   2021.01.15. 15:00
keleti_utascentrum

Év végére már egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, valamint a belföldi és nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, ráadásul akadálymentesen.

Eredményesen zárult a nyílt kiviteli közbeszerzési eljárás, valamint a kialakításhoz szükséges források rendelkezésre állásáról is megszületett a kormánydöntés, így megkezdődhet az utascentrum építése az évente közel 11 millió utast fogadó, 137 éves Keleti pályaudvaron. Az előkészületi munkálatok hamarosan indulnak, a látványos kivitelezés pedig tavasszal veheti kezdetét és várhatóan év végéig tart.

A fejlesztésnek köszönhetően az utasok az eddiginél komfortosabban, egy helyen intézhetik majd a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyeiket. Ráadásul az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőt használva vagy lifttel akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart. A MÁV szakemberei által megtervezett és a Budapest Fejlesztési Központtal (BFK) együttműködve előkészített, közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásával valósulhat meg.

Az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1542 négyzetméteren. A 200–250 négyzetméteres ügyféltérben kilenc új pénztári és két új ügyfélszolgálati pultot alakít ki a vasúttársaság, amelyek közül az egyik mozgássérült munkavállalók számára lesz kialakítva. A belföldi és nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az utascentrum területén működik majd az információs és az ügyfélszolgálati iroda, és egy szolgáltatásértékesítő iroda is az utasok rendelkezésére áll, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket lehet intézni. A közlekedési és várakozási terek, a gyereksarok, valamint a biztonsági őr pultja is az utascentrumban kap helyet.

Év végére valósulhat meg a Keleti pályaudvaron az utascentrum, melyet akadálymentesen is meg lehet majd közelíteni (látványtervek: MÁV Zrt.)

A MÁV kiemelt céljai között szerepel a menetjegyváltáshoz szükséges idő csökkentése, ezért az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó irányítja majd a megfelelő munkaállomáshoz a várakozó utasokat. A pályaudvaron 18 jegykiadó automata fogja szolgálni a gyorsabb jegyváltást, többségük az utascentrumban és környékén lesz megtalálható, de működnek majd a vágányoknál is. Az ügyféltérben központilag vezérelt, modern és látványos utastájékoztatási kijelzőket helyeznek el, és a pályaudvaron megszokott hangosbemondó is informálja az ügyet intéző vagy vonatindulásra váró utasokat.

Annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen és akadálymentesen közelíthessék meg a metrót és a peronokat, mozgólépcső és lift is épül. Az utascentrumon kívül, de annak közelében pedig csomagmegőrzőket helyeznek el. A vasúttársaság dolgozóit is számos, az utasok számára láthatatlan, de a mindennapi pontos és hatékony munka érdekében szükséges fejlesztés szolgálja az utascentrumhoz tartozó háttérirodákban.

A HC Építő Kft. és a Variabau Vegyesprofilú Építőipari és Kereskedelmi Kft. által végrehajtott beruházást a kormány és az Európai Unió Kohéziós Alapja társfinanszírozza.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek