Miniszteri poszt: november 28-án indul a Szeged és Szabadka közötti személyforgalom
Lázár János építési és közlekedési miniszter a két ország belügy- és közlekedési minisztereinek a tárgyalása után jelentkezett a Facebookon.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a két ország belügy- és közlekedési minisztereinek a tárgyalása után jelentkezett a Facebookon.
Körülbelül harminchat milliárd eurót fordítanának a szállítási folyosó transzkaszpi vonalainak fejlesztésébe.
A kormánynak fontos a beruházás, és a jelek szerint ezzel kerülné el, hogy nem kapta meg a projekt a környezetvédelmi engedélyt.
Az SNCF Réseau mintegy háromszáz kisebb-nagyobb vasúti projekt végére tett pontot Franciaország-szerte júliusában és augusztusában. A vasúti infrastruktúra-kezelő ebben az évben 2,9 milliárd eurót fektetett be a francia hálózat modernizálásába.
A 624 kilométer hosszú vonalat 250 kilométer/órás sebességre építik ki.
Budapest várhat, a vidék előretör, fókuszban Debrecen, Iváncsa, Dunakeszi, Zalagerszeg, Nyíregyháza és Kecskemét. Akadnak induló projektek is.
A Széll Kálmán tér és Budagyöngye állomás között a villamospálya rekonstrukciója már elkészült, ezt követi az áramellátási- és jelzőberendezések felújítása.
Miközben a közelmúltban megemlékeztek az egy éve átadott Belgrád–Újvidék, nagy sebességű vasútvonal átadásáról, kiderült, hogy még a jövő év vége előtti határidőnél korábban elkészülhet az Újvidék–Szabadka szakasz is a Vajdaságban, mivel a munkálatok a tervezettnél gyorsabban haladnak.
Május másodikán tartják a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyének a megsemmisítése érdekében indított per második tárgyalását. Amennyiben az ítélet nem kedvez a projektnek, beláthatatlan, hogy mikor valósulhat meg a kétmillió embert érintő beruházás.
Friss kormányhatározat mondja ki: a debreceni érdekszférájú Macs Ipari Park vasútállomás területén megvalósuló, nyílt hozzáférésű intermodális konténerterminált a GYSEV Cargo Zrt. fogja üzemeltetni. A terminál vagyonkezelése pedig a GYSEV Zrt. feladata lesz.
A kínai logisztikai vállalat hamarosan véglegesíti a HHLA által üzemeltett Tollerort konténerterminál (CTT) részvényeinek harmincöt százalékának felvásárlását.
A vállalat 33 ezer 500 négyzetméterre növeli központi logisztikai bázisának kapacitását.
Az akkumulátorokat gyártó kínai CATL szeptember elején kezdte meg debreceni üzemének építését, a beruházás 7,34 milliárd euró értéket képvisel.
Habár a tavaly novemberben felálló új kormány azt ígérte, hogy a vasutat fogja priorizálni a közúttal szemben, mégis az utóbbi juthat több forráshoz.
A támogatásnak köszönhetően folytatódhatnak az infrastruktúra-fejlesztések, kezdve a burgaszi kikötővel, mely az észak-déli és a kelet-nyugati összeköttetések új kapujává válhat.