Érkeznek a Coradia LINT-ek a DB Vareo-hálózatára

iho   ·   2014.01.23. 14:30
400px_db_vareo_coradia_lint

A DB 2011 júniusában rendelt meg az Alstomtól a Coradia-motorvonatok háromrészes, LINT 81-es verziójából harmincnyolcat, a kétrészes, LINT 54-es kivitelből tizennyolcat – 325 millió eurós szerződéssel. A 620-as és 622-es sorozatba sorolt szerelvényeket az Észak-Rajna–Vesztfália szövetségi tartomány legnépesebb városának környékén található villamosítatlan vonalakon veti be a DB.

A vonatokat a Deutsche Bahn helyi regionális leányvállalata, a DB Regio NRW a 2013. decemberi menetrendváltással kezdte volna használni a hat vonalból álló, úgynevezett Vareo-hálózaton, miután húsz évre nyert el szolgáltatási lehetőséget a környék négy közlekedési hatóságától. A típusengedélyeztetési procedúra elhúzódása miatt azonban még csak a napokban avathatták fel az első motorvonatot egy Köln főpályaudvar–Köln Deutz menettel.

Pár hónap csúszással ugyan, de forgalomba állnak a DB Regio NRW Coradia LINT-vonatai a Vareo-hálózaton<br>(fotók: Alstom)

A Vareo elnevezés egyébként a Voreifel, Ahrtal, Rhein, Eifel, Oberbergische Land és Oberes Volmetal régiók kezdőbetűiből álló mozaikszó. A Vareo Eifel nevű Köln–Gerolstein–Trier viszonylatra harminc, a Kölnt Meinerzhagennel összekötő Vareo Oberbergisches Land-vonalra tizenhárom, a Bonn–Euskirchen–Bad Münstereifel (Vareo Voreifel) és Bonn–Ahrbrück (Vareo Ahrtal) viszonylatokra pedig szintén tizenhárom LINT-szerelvény kerül.

A szerelvényeket két, 390 kilowatt teljesítményű MTU-dízelmotor mozgatja, a legnagyobb üzemi sebesség száznegyven kilométer per óra. Az erőforrások környezetkímélők: AdBlue SCR katalizátorok csökkentik a motorból kiáramló kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalmát, óva ezzel magát a kipufogórendszert is. Menet közben az egyik motort ki lehet kapcsolni, ezzel számottevő üzemanyag-mennyiséget lehet megtakarítani.

Az International Railway Journal információi szerint az 54,3 méter hosszú, kétrészes LINT-ek száznyolcvan ülő- és kétszáznégy állóhelyet kínálnak. A 80,9 méteres háromrészeseken háromszáz utas foglalhat helyet, további hatszázhat pedig állva utazhat. A DB számításai szerint az Alstom-szerelvények évente 7,2 millió kilométert tesznek majd meg, ez naponta háromszázötven kilométert jelent vonatonként.

A motorvonatok belső tere modern és komfortos

A szerelvények belső tere megfelel napjaink elvárásainak: valós idejű utastájékoztató rendszer és az üléseknél konnektorok várják az utasokat, a kerékpárral vagy babakocsival utazóknak többcélú tér áll rendelkezésre, a mozgásukban korlátozottakat pedig akadálymentes WC-k segítik. A belső teret és az utasok biztonságát kamerarendszer őrzi.

Az ötvenhat motorvonatot az Alstom salzgitteri üzemegysége építi meg, az utolsó várhatóan 2014 júniusában állhat forgalomba – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.