Érkeznek az ukrán Gránitok

iho   ·   2013.12.30. 19:15
400px_uz_2esz10_granit

Az Ukrán Vasutak (UZS) Gránitjai szinte teljesen megegyeznek az Oroszországi Vasutaknak (RZSD) épített gépekkel. A különbséget csak az jelenti, hogy az ukrán Gránitokhoz felhasznált alkatrészek egy része hazai gyártású. Mindkét vasúttársaság 2ESZ10-eseit az orosz Szinara és a Siemens Rail Systems közös vállalkozása gyártja.

A 3 kilovoltos egyenáramról üzemelő, kétszekciós Gránitok állandó teljesítménye 8400 kilowatt, azonban rövid ideig 8800-at is el tudnak érni. 748 kilonewton indító-, 55 kilométer per órás sebességnél 538, százhuszas tempónál pedig 370 kilonewton vonóerejüknek köszönhetően akár kilencezer tonnás szerelvényekkel is meg tudnak birkózni. A széles nyomtávú 2ESZ10-esek maximális üzemi sebessége – orosz társaikhoz hasonlóan – százhúsz kilométer per óra. Egy Gránit hossza 34 méter, a nyolc tengely egyenként 24,9 tonnával terheli a sínt. Fékezéskor a hálózatba áramot tudnak visszatáplálni, akár 8400 kilowattal.

Az első három 2ESZ10-est december közepén vette át az Ukrán Vasutak. Az ötvengépes sorozat főleg nehéz tehervonatokat továbbít majd<br>(forrás: IRJ)

A következő négy gépet január elején veheti át az UZS. Az ötvengépes rendelés első hét mozdonya a Nyizsnyiodnyiprovszk–Jaszinuvata vonalon fog nehéz tehervonatokat továbbítani. A fennmaradó negyvenhárom Gránitot 2016-ig szállítja le az Ural Locomotives, ezeket a Lviv (Lemberg) és Csap között közlekedő vonatok élén lehet majd látni – írja az International Railway Journal.

A Keleti-Kárpátokon áttörő úgynevezett Lvovszkaja-vonalon található az 1,7 kilométer hosszú Beszkid-alagút, ami a vonalszakasz, valamint a Közép-Európát és Moszkvát Lviven és Minszken át összekötő korridorvonal egyetlen egyvágányú szakasza. Az áteresztőképességet meglehetősen korlátozó műtárgyat egy 1,8 kilométeres, kétvágányú alagút váltja majd fel 2016-ban.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek