EuroDualra cseréli Traxxait a Green Cargo
A svéd teherfuvarozó magánvasút jelenleg két duálüzemű Stadler-mozdonyt tesztel.
A dízel és villamos üzemre egyaránt képes mozdonyok az ELP tulajdonában állnak, a Green Cargo csak bérli őket. A gépeket Norvégiában, Bergen környékén veti be a vasúttársaság ottani leányvállalata, a Green Cargo Norway. A Stadler spanyolországi, Albuixechben található Stadler Rail Valencia üzemében gyártott EuroDualok közül eddig két mozdonyt (ED 9001 és 9002) igazítottak hozzá a skandináv időjárási viszonyokhoz.
A hattengelyes, ED 9000 sorozatú járművek jobb vontatási tulajdonságokkal bírnak és jóval nagyobb teljesítményre képesek – villamos üzemben 6150 kilowattot, dízel-villamos üzemben pedig 2800 kilowattot adnak le –, mint a négytengelyes Traxxok, emiatt jobban használhatók a számos meredek pályaszakaszt magába foglaló norvég vasúthálózaton. A Green Cargo egy EuroDuallal két Bombardier-mozdonyt válthat ki egy-egy tehervonat élén, ráadásul a gépek menet közben is átválthatnak dízelről villamos üzemre és fordítva. A vasúttársaság összesen naponta tizenkét pár fuvart visz Norvégiában: a teherszerelvények Oslo és Bergen, Trondheim, valamint Stavanger között közlekednek.
A legmodernebb technológiát képviselő, 140 kilométer per órás tempóra képes mozdonyok másik pozitívuma, hogy a vasúti infrastruktúrát is kevésbé használják el. A vasúti infrastruktúra-kezelő Bane Nor azon dolgozik, hogy megoldásokat találjanak még hosszabb vonatok közlekedéséhez, például a forgalmi kitérők hosszának megnövelésével vagy egyéb más módszerekkel – számol be a Rail Color News.
(Borítókép forrása: Stadler Rail)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!