Európa élmezőnyében a Budapest Airport fejlesztései

iho/repülés   ·   2019.12.25. 13:00
bud_fejlesztes0

2019 a digitális innováció éve volt a budapesti repülőtéren: a Budapest Airport az egyre elterjedtebb önkiszolgáló és automatizáló trendekkel lépést tartva több olyan előremutató technikai fejlesztést is megvalósított, amelyekkel az utasok aktív részeseivé válnak az őket érintő folyamatoknak, és önállóan végezhetik el például a poggyászfeladást és a beszállást. A fejlesztéseknek köszönhetően felgyorsult a repülőtéri áthaladás, a kiterjesztett utastájékoztató rendszerek segítségével pedig kiszámíthatóbbá vált az utazás.

Márciusban két új utasbiztonsági ellenőrző sor átadásával tizenöt százalékkal bővült a biztonsági ellenőrzés kapacitása az előző évhez képest, és egy nemrég bevezetett új technológiának köszönhetően a nagyobb elektronikai eszközöket – laptopot, tabletet, vagy épp hajszárítót – már nem kell kivenni a kézipoggyászból. A Budapest Airport ez utóbbi fejlesztésben élen jár az európai repülőterek között: ez a sok utas által várt fejlesztés – amely változatlanul magas biztonsági színvonal mellett valósul meg – Kelet-Közép-Európában elsőként a budapesti repülőtéren vált elérhetővé.

(illusztrációk: Budapest Airport)

Idén a Budapest Airport megkezdte az önkiszolgáló poggyászfeladó rendszer tesztelését: a terminálokon kihelyezett két-két poggyászfeladó pultnál a Wizz Air utasai a beszállókártyák beolvasása után önállóan nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt poggyászon a poggyászcímkét. Ezt a címke szkennelése követi: az automatizált feladópulton pedig az utasok pillanatok alatt feladhatják a bőröndöket. A Budapest Airport a rendszer népszerűségére való tekintettel további poggyászcímke-nyomtatót és poggyászautomata telepítését tervezi, és folyamatosan egyeztet a légitársaságokkal a rendszer további kiterjesztéséről.

A repülőtér-üzemeltető Európában egyedülálló, 4K felbontású utastájékoztató paneleket telepített a terminálokon. Sőt az utas már a repülőtérre érkezés pillanatától hozzájuthat a szükséges információkhoz: a parkolókból felvezető úton és a buszmegállókban is kijelzők tájékoztatnak az induló és érkező járatokról. A biztonsági ellenőrzés előtt pedig az utasok azt is pontosan megtudhatják, hogy az A vagy a B oldalon számíthatnak rövidebb várakozási időre a kötelező átvizsgálás előtt. Jelenleg a Budapest Airport az automata járatinformációs bemondórendszer tesztelését végzi.

Idén az Országos Rendőr-főkapitánysággal közösen tizenkét automata útlevél-ellenőrzőkaput telepített a repülőtér a termináljain: a 2B terminálról induló utasok négy automata kaput vehetnek igénybe, érkezéskor pedig a 2B oldalon és a B utasmólón egyaránt megtalálható a négy-négy kapu, ahol az utas egyénileg beolvashatja az útlevelét, a rendszer pedig elvégzi a szükséges ellenőrzést.

Novemberben újabb lépést tett a repülőtér a hatékonyabb „self-service” utaskiszolgálás felé: forgalomba álltak az új, automata beszállítókapuk, egyelőre a 2A Terminál beszállókapuinak egy részénél. Ez a rendszer mindössze nyolc perc alatt képes elvégezni egy Airbus A320 típusú repülőgép beszállítását: az utasnak csupán annyi a dolga, hogy a kapun található szkenneren beolvassa a beszállókártyát – legyen az akár nyomtatott formátumú, telefonra letöltött vagy épp okosórán elérhető –, a rendszer pedig pillanatok alatt elvégzi a szükséges ellenőrzést és egyezteti az adatokat a légitársaságok rendszerével. Az új rendszer a telepítés óta hibátlanul működik, így az automata berendezéseket a közeljövőben a Budapest Airport további beszállókapukhoz is kiépíti. Ez nemcsak gyorsabbá teszi a kötelező lépéseket, de kiemelkedő utasélményt is biztosít, hiszen az utas kézben tarthatja azokat folyamatokat, amelyet korábban a személyzet manuálisan végzett el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.