Európa leghosszabb közvetlen intermodális fuvarját indítja el a GTS Rail

iho/vasút   ·   2022.10.03. 15:00
gtsrail_tehervonat

Az elsősorban intermodális árufuvarozással foglalkozó olasz logisztikai vállalat október 11-étől szállít az olaszországi Bari Lamasinata állomás és a belgiumi Zeebrugge között.

A 2SeasTrain nevű szolgáltatást, mely az Olaszország délkeleti részén, a Földközi-tenger partján található várost az Északi-tengernél fekvő, észak-belgiumi kikötővel köti össze, egyelőre hetente csak egyszer lehet igénybe venni mindkét irányban, viszont a tervek szerint decembertől további két fuvarral bővül a kínálat. A kétezer kilométeres út tranzitideje várhatóan körülbelül 48 óra lesz, minden szerelvény legfeljebb 32 egységet fog tudni szállítani. Az új, közvetlen szolgáltatásból profitálhatnak a vállalat Egyesült Királyságbeli megrendelői, akik így Zeebruggéből könnyen elérhetik Olaszország délkeleti részét.

Az új fuvar viszont nem az első, Barit Belgiummal összekötő vasúti fuvarszolgáltatás: a belga Lineas Antwerpen és az apuliai város között közlekedteti tehervonatait. A GTS fuvarjainak útvonala azonban néhány kilométerrel hosszabb, ráadásul a tranzidő sokkal rövidebb. Az olasz vállalat szerint a szállítmányok felét élelmiszerek és üdítőitalok fogják kitenni, ezen felül fából és műanyagból készült termékeket is szállítanak majd. A szolgáltatás minden fuvarozó előtt nyitva áll.

A decemberi kapacitásbővítést követően a GTS hetente tizenhárom pár vonatot fog közlekedteti a zeebruggei kikötő és Olaszország között: a bari fuvarokon felül hetet Piacenzából és hármat Bolognából. A logisztikai cég az ajtótól ajtóig történő szolgáltatáson felül termináltól terminálig is szállít. Az új szolgáltatás útvonala Svájcon keresztül vezet majd, ahol a svájci BLS vasúttársaság mozdonya húzza majd a vonatokat, mivel a GTS mozdonyai csak Olaszországban tudnak közlekedni az eltérő villamosítási rendszer okán.

A GTS szeptemberben bejelentett egy másik új, Olaszországon belüli fuvar indítását is: a vonatok Brindsi és Bologna között fognak közlekedni. 2700 saját, 30 vagy 45 láb (9,14 vagy 13,72 méter) hosszú konténerének köszönhetően ráadásul ajtótól ajtóig szolgáltatást nyújthat a vállalat. A háztól házig szolgáltatást lehetővé teszi, hogy a cég a teljes szállítási folyamatról gondoskodjon az egyes árutípusoknak megfelelő szállítóegységekkel, a pontos begyűjtéshez és szállításhoz pedig teherautókkal és felépítményekkel járul hozzá. Ha a szállítóegység az ügyfélé, úgy is igénybe veheti a GTS termináltól terminálig történő szállítási szolgáltatását – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek