Fontos a Budapest–Belgrád vasútvonal

iho   ·   2014.04.24. 09:34

A Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára a szabadkai Pannon TV-ben nyilatkozott. A Belgrád–Budapest vasútvonal fejlesztése a kínai áruk gyors szállítása miatt szükséges: a hajók jó része a görög kikötőkbe, elsősorban Pireuszba fut be, innen terítik az árut a kontinens belsejébe. A MÁV és a Szerb Vasutak vezérigazgatója által 2013 májusában aláírt szándéknyilatkozat után kormányszintű találkozón is tárgyaltak a fejlesztésről a magyar, a szerb és a kínai vezetők.

A tervezettt felújítást – 160 kilométer per óra sebességre alkalmas, kétvágányú, villamosított vonal – követően a jelenlegi hét-nyolc óráról három és fél órára csökkenne a menetidő Budapest és Belgrád között, végleges tervek azonban még nincsenek. A 150-es vonal fejlesztésén kívül szóba került Szerbia Szegedet is érintő megközelítése is – írja a Napi Gazdaság.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.