Forgalomba álltak Olaszországban az ex-Fyra-vonatok

iho/vasút   ·   2019.06.22. 15:00
400px_trenitalia_v250

A napokban állt menetrend szerinti forgalomba az olasz állami vasút Trenitalia által használtan beszerzett tizenhét ETR700 sorozatú szerelvény első négy példánya. Az olasz keresztségben Frecciargento nevet szerző, nagysebességű motorvonatok egyelőre még csak Milánó és Ancona között fordulnak meg naponta kétszer: Anconából reggel öt órakor és 6 óra 20 perckor indulnak a második legnépesebb olasz városba, ahonnan 18 óra 35-kor és 19 óra 35-kor indulnak vissza. A menetidő változó: a leggyorsabb az esti utolsó visszatérő a két perc híján négy órájával, a leghosszabb a kora reggeli Ancona–Milánó járat a maga négy óra tíz percével.

V250 helyett már ETR700-as sorozatként és Frecciargento márkanév alatt futnak az ex-Fyra-vonatok (illusztráció: Flickr)

A többi vonat 2020 elejéig áll munkába a Milánót és Velencét Anconán, Pescarán, Termolin, Foggián, Barin, Leccén és Tarantón át összekötő Adriai-folyosón, a vasúttársaság az ETR700-asokkal akarja javítani a vasúti folyosó szolgáltatásának színvonalát.

A nyolcrészes, kétszázötven kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességre képes vonatok ötszáz ülőhelyet kínálnak, három osztályon (standard, prémium és üzleti). A prémium és az üzleti utasok a jegyükért kifizetett pénzért üdvözlőitalt, rágcsálni valót és reggeli újságot is kapnak. A négyes számú kocsiban elérhető Frecciabistro fantázianevű büfészolgáltatás hideg és meleg ételeket, valamint italokat egyaránt kínál. A kettes kocsi akadálymentesített a mozgássérültek számára, a kísérők is ott kaphatnak ülést. A fedélzeten úgynevezett „wifi Fast” internetszolgáltatás is elérhető, mely több szolgáltató 3G és 4G lefedettségét egyesítve garantálja a stabil netezést.

Az ETR700-asokat eredetileg a Hollandia és Belgium között 2012-ben elindított Fyra-szolgáltatáshoz építette az olasz AnsaldoBreda. A V250 sorozatú szerelvények Benelux-karrierje azonban csúfos kudarcba fúlt: számos komoly műszaki hibát követően a belga SNCB/NMBS és a holland NS Hispeed egymás után állította le, majd küldte vissza a feladónak a megbízhatatlan vonatokat. Végül a Trenitalia szavazott bizalmat a hazai gyártású, jobb sorsra érdemes járműveknek: a meglévő tizenkilenc vonatból tizenhetet vásárolt meg, jócskán piaci áron alul, ötévnyi gyári karbantartással. Az olaszok saját igényeik szerint átalakították a szerelvények utasterét, kívülről pedig a piros-fehér Fyra-festést vörös-ezüst mintázat váltotta fel. Mivel a Frecciargentók a három kilovoltos egyenáramról és a huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról is tudnak üzemelni, egész Olaszországban bevethetők – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek