Helyben hagyta szerelvényét a mozdony

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2018.09.05. 18:45
R811_01

A Pozsonyból Kassára közlekedő R 811-es Sitno gyorsvonat szerelvénye szerdán délelőtt tíz óra előtt pár perccel kettészakadt, az első és második kocsi között. A balesetben senki sem sérült meg, a ZSSK szóvivője mindenkit megnyugtatott, hogy az utasokat nem fenyegette veszély, az ilyen jellegű eset műszaki balesetnek minősül.

fotó: J. Mihálik

Mint az a fotón is jól látszik, a mozdony és a szerelvény első kocsija egyszerűen otthagyta a szerelvény többi részét a nyílt pályán. A szerelvény lemaradó részében azonnal működésbe lépett a fékrendszer, így viszonylag gyorsan megállt a vonat. Az eset után a mozdony és az első kocsi tovább haladt Lévára, a lemaradt szerelvényrészt pedig visszavontatták Garamkálnára. Az utasokat buszokkal szállították el Lévára. A baleset miatt két gyorsvonat, a 810-es és 811-es vonatok jelentős késsel közlekednek.

A szlovák vasúttársaságnál nem ez az első hasonló eset, korábban is történt már ilyen, sőt ugyanazon a vonalon, nem is olyan messze a mostani baleset helyszínétől.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.