Hibridbusz „vezetékes töltővel” a Volvótól
A Volvo 7700 Hybrid az elmúlt hónapok során több hazai nagyvárosban is bemutatkozott, és mi is részletesen foglalkoztunk vele. Ennek az autóbusznak az alapjain most egy új hibridet fejleszt a Volvo, amelynek első prototípusa várhatóan még idén be is mutatkozik. A jármű hajtáslánca valójában marad a „régi”, viszont új, nagyobb kapacitású akkumulátorokat építenek be, amihez egy töltőállomás is dukál. A koncepció lényege, hogy a buszt a végállomásokon csatlakoztatják az elektromos hálózathoz, az akkumulátorok 5-10 perc alatt teljesen feltöltődnek, majd tisztán elektromos üzemben akár 10 kilométert is képes lesz megtenni a jármű. A hibrid vagy az elektromos üzemmódot – a jelenlegi hibriddel ellentétben – a sofőr tudja kiválasztani, így például a legzsúfoltabb belvárosi szakaszokon lehetővé válhat az abszolút emissziómentes közlekedés. A tervek szerint az üzemanyag-megtakarítás az új hibridnél – a jelenlegi 35 százalékával szemben – már el fogja érni a 65 százalékot, a szén-dioxid kibocsátás pedig akár 75 százalékkal is csökkenhet.
Az első példány tehát várhatóan még idén elkészül, és meg is kezdheti a próbafutásait, a valódi tesztüzem azonban majd 2012 őszén kezdődik, amikor három új hibrid áll forgalomba Göteborgban, ahol utasokat is fognak szállítani, így valós körülmények között lehet vizsgálni, hogy mire képes az új technika.
A projekt az Európai Unió által támogatott környezetvédelmi program, a Life+ keretében valósulhat meg, összértéke 1,4 millió euró.