Íme a GYSEV Cargo új játékszere!

iho/vasút   ·   2014.08.29. 13:45
pdaru0

Vadonatúj, 41 tonna teherbírású portáldaruval bővült a GYSEV Cargo eszközparkja. A munkagépet, amelynek elemeit speciális kamionokkal szállították Sopronba, a konténerterminálon használják. A 890 millió forintos darut a soproni Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ konténertermináljának továbbfejlesztésére elnevezésű pályázat megnyerésével szerezték be.

A GYSEV Cargo idén januárban jelentette be, hogy sikeresen pályázott az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Program forrásaira és 388 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert. Az összesen 1 milliárd 294 millió forint értékű projekt célja a társaság soproni telephelyű Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központjában található konténerterminál továbbfejlesztése volt. Ennek a legfontosabb elemét jelentette az új portáldaru beszerzése.

Szép, sárga, nagy és erős a Terminál Sopron új büszkesége. A képre kattintva az érkezésről, az összeszerelésről látnak felvételeket! (fotó: GYSEV Cargo)

A hatalmas munkagép darabjait a gyártó Künz ausztriai és csehországi telephelyeiről, speciális szállítójárművekkel hozták Sopronba. A daru főbb szerkezeti elemeit egy hét alatt építették fel, ezután következett az elektronikai alkatrészek beszerelése.

A konténerek emelésére, áthelyezésére használt portáldaru háromszáz méteres sínpályán mozog, alatta négy vágány található. A munkagép képes a kamionon, illetve vasúti kocsin érkező konténerek mozgatására, áthelyezésére is. Az új portáldarut a legmodernebb vezérlési technikával szerelték fel: a darukezelő olyan érintőképernyős kijelző segítségével kezelheti a munkagépet, amely a daru állapotáról folyamatos visszajelzést ad.

A szakemberek a daru telepítése mellett elvégzik a kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseket is: a darupálya statikai megerősítését és felépítményének cseréjét, valamint a bakdaru villamosenergia-ellátásának kiépítését.

A projekt keretében az Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ kapacitásainak további növelése érdekében három acélszerkezetű fedett-nyitott fatároló létesítését is tervezi a cég. A további projektelemek egyrészt a GYSEV Cargo üzemviteli szoftverének fejlesztésére, másrészt a meglévő konténerkövető rendszer továbbfejlesztésére irányulnak.

– A konténeres áruszállítás egyre nagyobb teret nyer a vasúti és a közúti árufuvarozásban, nekünk pedig igazodnunk kell a piac igényeihez, ezért volt szükség az új portáldaru beszerzésére. Sikeres pályázatainknak köszönhetően tavaly mobil rakodógéppel, idén pedig portáldaruval bővíthettük eszközparkunkat a soproni konténerterminálon – mondta a beszerzés kapcsán Skála János, a GYSEV Cargo vezérigazgatója.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek