Járatot ritkít a Westbahn decembertől

iho/vasút   ·   2019.10.30. 15:00
400px_westbahn_stadler_kiss

Az osztrák magánvasút december 14-ével leállítja órás ütemű Bécs-Praterstern–Salzburg járatait, így a császárváros és Salzburg között a bécsi Nyugati pályaudvarról (Wien-West) induló és érkező, óránként közlekedő járatok maradnak meg. Pozitívumként azonban a reggeli órákban a Bécsbe tartó, valamint ellenkező irányban a délutáni vonatok terén sűrítenek: ezek a járatok félórás követéssel fognak közlekednek. A legforgalmasabb napokon Bécs és Linz között plusz sűrítőjáratokat is bevetnek.

Flottacserét hajt végre a Westbahn: az átmeneti időszakban csökkenti a Bécs és a Salzburg közötti járatsűrűséget az osztrák magánvasút, de 2021 végétől várhatóan ismét visszaáll a félórás követés (kép forrása: Railway Gazette)

A kapacitáscsökkentésre azért kerül sor, mert a Westbahn eladja tizenhét kétszintes, vegyesen négy- és hatrészes Stadler Kiss motorvonatát a DB-nek. A mindössze néhány éves járműveket két adagban veszi át a német vasúttársaság: kilenc négyrészes Kisst idén decemberben állítanak hadrendbe a Berlin és Rostock közötti új intercity-szolgáltatás részeként, a további nyolc szerelvényt pedig 2021-ben adja át a Westbahn, miután kézhez kapta a szintén a svájci gyártótól megrendelt tizenöt új, hatrészes Kisst. Az osztrák vasúttársaság reményei szerint a beszerzésnek köszönhetően a 2021. decemberi menetrendváltástól ismét félórás követést nyújthat a Bécs–Linz–Salzburg tengelyen.

A Westbahn az üzemelési költségek csökkentése érdekében döntött az emeletes motorvonatok értékesítése mellett; az új szerelvényeket jóval kedvezőbb fizetési feltételekkel szerzik be – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.