Jó hangja van az új budapesti metrónak

Vörös Attila   ·   2016.12.22. 18:45
674__PC210143__161221

Két napja az utasok is találkozhatnak már az Oroszországban újjászületett, gyakorlatilag az utolsó csavarig új metrószerelvények első vonatával, miután a Metrovagonmas szerelvénye teljesítette a gyári követelményeket. A pályaszámuk szerint 600–6000–6001–6002–6003–601-es kocsikból álló metró este tíz után indul homokzsákokkal terhelve Kőbánya-Kispest végállomásról, éjszakánként hat kört fut a kék metróvonalon. Az első körét így még az utasok számára nyitott időszakban teszi, a szerencsések és az érdeklődők ilyenkor megtekinthetik a vonatot.

A járműtelepről suhan Köki kihúzójába a forgalomba beálló szerelvény (kép és videó: Vörös Attila)

Előző cikkünk kommentelői közül sokakat az izgatott, hogy ez a szerelvény is olyan hangos lesz-e, mint a régiek, vagy halkan érkeznek-e majd be a megállókba. A jó hír az, hogy mivel teljesen új a kocsik hajtása (Hitachi motorok, CAF kerekek...), a vonat hangja inkább hasonlít bármilyen modern szerelvényére, mint az eredeti orosz technikáéra. Alábbi videónk felvételei közé szándékosan vágtunk az eredeti vonatok közlekedéséről is snitteket, hogy össze lehessen hasonlítani a hangélményt.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Milánó, Róma, München: újabb magyar fejlesztések Európa kötöttpályás hálózatában

iho.hu   ·   2025.08.13. 18:00

Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.