Jövőre beindulnak: elektromos, platós Renault-kra cserélhetők a mostani dízelek
A Renault Trucks bejelentése szerint a 2019-ben kereskedelmi forgalomba kerülő, tisztán elektromos meghajtású tehergépjárművek városi és városkörnyéki használatra készülnek a Normandiában lévő Blainville-sur-Orne-ban, a Renault Trucks üzemében.
Az elektromobilitás a Renault Trucks fenntartható városi közlekedési stratégiájának kiemelt pontja, így 2009 óta nagy összegeket fordítanak kutatásra és fejlesztésre. A különféle kísérleti, 12–16 tonnás teljesen elektromoshajtású tehergépjárművek tesztelését olyan nagyvállalatok segítették, mint a STEF, vagy a Nestlé, ez utóbbinak mélyhűtős kamionokat biztosított a Renault Trucks. Mindezek a járművek fontos információkat közöltek a használati feltételekről, az akkumulátor működéséről, a töltőberendezésekről és az elektromos tehergépjárművekre vonatkozó speciális karbantartási követelményekről.
Ezen kívül 2010-ben egy 4,5 tonnás elektromos tehergépkocsit is forgalomba hoztak Electric Maxity néven. „Az Electric Maxityvel nagyon sok gyakorlati és elméleti tudáshoz jutottunk az elektomosgépjármű-gyártásban” – mutatott rá François Savoye, a Renault Trucks energiahatékonysági stratégiájáért felelős igazgatója. „Így a mai elektromos járművek versenyképes megoldást jelentenek, de ez nem így volt 2010-ben” – tette hozzá.
A Renault Trucks a második legnagyobb cég a Volvo csoporton belül. A fogyasztói felhasználások és a piaci igények megértését segítik a Volvo Group kutatási és fejlesztési erőforrásai, a kipróbált és bevált technológiák, valamint a különböző elektromos berendezésekhez fűződő tapasztalatok.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!