Kényszerpihenőn a debreceni villamosok

Szever Dániel   ·   2013.06.25. 19:00
Masolat_-_DSC_2763

Az áprilisban közzétett cikkünkben bemutatott állapotokhoz képest újabb fontos szakaszaihoz érkezett a pálya építése. Nyomvonalán egyre több helyen találkozhatunk betonalapokkal a sínmezők alatt. Ez a munkafázis függ legnagyobb mértékben az időjárástól, a hátralévők bármilyen évszakban elvégezhetők.

A vonal kiépítésével járó felszíni közlekedési változások több esetben is felborítják a város megszokott tömegközlekedési rendjét. Legjelentősebben a június 22-től érvényes rendszer nehezítette meg a debreceniek életét: másfél hónapos vágányzár kezdődött az 1-es teljes vonalán, ezért az utasok azóta csak villamospótló busszal érhetik el úticéljukat. Az augusztus 9-ig tartó korlátozás a Piac utcai kábelfektetések, valamint a Petőfi téren zajló átépítés miatt szükséges, ahol az elmúlt hetekben munkaterületeken át haladtak a villamosok.

Már korábban beépítették az új vonal kiágazó vágányait az 1-es Eötvös utcai megállóhelye után, de innen legalább egy kilométeres szakaszon semmi nem utalt arra, hogy itt további villamospálya épül. Mára viszont szembetűnnek a változások: a bevásárlóközpont előtt is betonalapokat, néhol ráfektetett síneket láthatunk. A Doberdó utcai végállomás felé haladva – például a Füredi út és a Dózsa György út kereszteződésének közelébe tervezett megállóhelynél már korszerű magas peronok építése ígéri a mihamarabbi átadást.

A Pláza és a Csemete utca közötti szakasz<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Csizmadia Tamás)</br>

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Október 13-ával leáll a nagykereki vonal!

Károly Szabolcs   ·   2025.10.01. 09:35

Debrecen egyik legfontosabb elővárosi mellékvonalán már egy ideje részben buszok viszik az utasokat és a pálya állapota járműhiány miatt. A vonal a leendő akkumulátorgyár és a reptér futópályájának meghosszabbításának útjában áll. Van visszút?