Koronavírus-járvány: az újabb hullám Kína egyik legfontosabb kikötőjében követel komoly korlátozásokat

iho/hajózás   ·   2021.07.11. 15:00
00_jentien_kikoto

A sencseni Jentien harminc százalékon működik.

A korlátozásoknak sokkal súlyosabb következményei vannak, mint a Szuezi-csatorna márciusi eltorlaszolásának. A hosszú sorok és késések arra kényszerítik a logisztikai vállalatokat, hogy átszervezzék az ellátási láncokat.

Csak júniusban legalább húszezer TEU rakomány és 50–60 hajó nem tud eljutni a rendeltetési helyére. A hajókat nem lehet átirányítani másik kikötőbe, mivel a vámügyi dokumentációra vonatkozó kínai előírások meglehetősen szigorúak, és a meghatározott helyről történő indulással kell elkészíteni azokat.

A teherautók forgalmát szintén korlátozták két másik kikötő, Huangpu és Fosan környékén. Kína déli régiójában korlátozzák a raktározási műveleteket, és kisebb csoda kell, hogy ott rendelkezésre álló járművet lehessen találni.

A vírus terjedése drágulást is jelent: nincs elég konténer sem és az árak sem tudnak stabilizálódni a kikötői korlátozások miatt. A szállítmányozók már tízszer többet fizetnek a konténeres tengeri szállításért, és a helyzet várhatóan nem javul. A szállítási és logisztikai társaságok legalább 2021 decemberéig érezni fogják a korlátozások következményeit, feltéve, hogy Jentien legalább nyári végére visszatér teljes működéséhez.

Tovább nehezíti a helyzetet, hogy ilyen körülmények között a vasúti szállítás sem jó alternatíva. A konténerek beragadtak Kína, a Oroszország, illetve a volt szovjet tagköztársaságok, valamint az Európai Unió határátkelőhelyein. A vasúti és tengeri konténerekből rendkívül nagy hiány van, ugyanakkor jelentős irántuk a kereslet és gyakori a túlfoglalás.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek