Leállt a Drezda és Wroclaw közötti regionális összeköttetés
A DB Regio és az egykor a lengyel nemzeti vasút PKP leányvállalataként, 2008-tól viszont már az egyes lengyelországi régiók kormányzatai által üzemeltetett regionális vasút, a PR (Przewozy Regionalne) 2013 novemberében egyezett meg arról, hogy a kelet-németországi Drezdát és a Lengyelországban található Wroclawot összekötő, 2009 februárjában újranyitott közvetlen vasúti szolgáltatást négy éven keresztül közösen üzemeltetik tovább.
Az RE100 menetrendi jelzésű Dresden-Wroclaw Express a két végállomás között érintette a Németország legkeletibb csücskében megbúvó, leginkább a vasúti gyártásáról ismert Görlitz városát, és a Lengyelország délnyugati részén, az Alsó-sziléziai vajdaságban található Legnicát is.
A német–lengyel határt március elsejéig naponta három pár vonat lépte át, ezeket a DB adta ki 642-es sorozatú, Siemens Desiro dízel motorvonatokkal. A lengyelországi közlekedésre is alkalmassá tett szerelvények körülbelül három és fél óra alatt tették meg a 270 kilométeres távot.
A közvetlen vasúti kapocs megszűnése elsősorban az Alsó-sziléziai vajdaság regionális közlekedési hatóságának (UMWD) számlájára írható. Az UMWD a döntést azzal indokolta, hogy a költségvetési megszorítások miatt nem éri meg fenntartani a szolgáltatást, jóllehet, az elmúlt hat év során egyre többen vették igénybe a járatokat.
A szolgáltatás megszűnésével a DB Regio és a Netinera-leány Vogtlandbahn most működőképes alternatívát keres az Alsó-sziléziai vajdaság és Szászország szövetségi tartomány közötti nemzetközi személyforgalom lehetséges folytatására – írja az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!