A Ferdinand Gross Hungary új logisztikai központja

MTI   ·   2014.04.11. 14:22

A csavarok és kötőelemek, szerelési aprócikkek nagykereskedelmével foglalkozó Ferdinand Gross Hungary Kft. felavatta logisztikai bázisát a tatabányai ipari parkban. Szilágyvári Péter ügyvezető igazgató elmondta, a 710 millió forintos beruházással létrehozott raktárrendszer a német anyavállalat első külföldi, saját tulajdonú telephelye.

A beruházás során egy 20 ezer négyzetméteres telken 2600 négyzetméteres épületet emeltek, melyből a raktár 2090 négyzetméteres. Mind az épület, mind az ingatlan mérete lehetővé teszi, hogy a vállalat növekvő igények esetén többszörösére bővítse kapacitását.

Az új telephelyen a szélesebb körű és korszerűbb kiszolgálás mellett egy kelet-közép-európai logisztikai központot is létrehoztak, innen történik a romániai leányvállalat, illetve a környező országok piacainak ellátása. A társaság 7000-féle alkatrészt tart raktáron, 500 küldeményt indít útnak naponta.

A Ferdinand Gross Hungary Kft. húsz főt foglalkoztat, a 2014-re tervezett árbevétel eléri a 1,4 milliárd forintot. A társaság fejlődésére jellemző, hogy az árbevétel az alapítás évében meghaladta a 100 millió forintot, ezért a vállalatot beválasztották a „Legdinamikusabban startoló magyar cégek” társaságába.

A központi székhely Leinfelden-Echterdingenben található, de leányvállalat, illetve kirendeltség működik Drezdában, Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Romániában. A külföldi leányvállalatok közül a legnagyobb forgalmat a tatabányai logisztikai bázis bonyolítja. Az anyavállalat Németország legrégebben működő csavarkereskedője, 150 éve családi tulajdonban van.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.