Londonból Amszterdamba is lehet majd menni Eurostarral
Az új Eurostar-járatok reggel 8 óra 31 perckor és délután 17 óra 31-kor futnak majd ki a Saint Pancras pályaudvarról. Brüsszelbe minden eddiginél rövidebb menetidőt fognak kínálni: menetrend szerint mindössze egy óra és negyvennyolc perc szükséges, ez tizenhét perccel kevesebb a jelenleginél. Rotterdamig három órát és egy percet kell utazni, Amszterdamban pedig három óra és negyvenegy perc elteltével állnak meg a vonatok. A legolcsóbb jegyek harmincöt fontért (bő tizenkétezer forint) vásárolhatók meg, a jegyértékesítés február 20-án indul – írja a Global Rail News.
A közvetlenség azonban csak az odaútra érvényes: mivel a nagysebességű vonatok átlépik a schengeni zóna határát, amikor áthaladnak a Csalagúton, ezért utasaiknak kötelező az útlevélvizsgálat és a lezárt peron a várakozáshoz. Az Eurostar a visszaúthoz a Thalys-vonatok valamelyikét javasolja Brüsszel déli pályaudvaráig (Zuid/Midi), ahol szigorú biztonsági ellenőrzésen kell átesni, ezért körülbelül egyórás átszállási idővel érdemes számolni. A belga fővárostól már újra igénybe lehet venni az Eurostar-járatokat. A vasúttársaság szerint az átszállási procedúra csak ideiglenes jellegű, amíg a brit és a holland kormányok meg nem állapodnak abban, hogy a biztonsági és az útlevél-ellenőrzés már a Hollandiából történő induláskor megtörténhet. Erre várhatóan 2019-ig sor is kerülhet. A holland nemzeti vasút NS és az Eurostar tárgyalásokat folytat egy harmadik amszterdami járat elindításáról is, mellyel szintén 2019-től lehetne utazni. A holland fővárosból induló vonatoknál a tervek szerint Brüsszelben csak a felszállást engedélyezik.
A járatok elindítását a holland nagysebességű vasúthálózaton végzett hosszú és széleskörű tesztidőszak előzte meg. Továbbá áprilisig Amszterdamban és Rotterdamban is létre kell majd hozni az Eurostar-terminálokat. Az első utasforgalmi próbajárat február 20-án fog közlekedni. Az Eurostar jelentős potenciált lát a London–Amszterdam útvonalban – összehasonlításul évente körülbelül négymillióan utaznak repülővel a két nyugat-európai metropolisz között. Az Eurostar 1994-ben szállt ringbe London és Párizs között a légiközlekedés ellenfeleként, az utasmennyiség azóta megkétszereződött, mivel egyre többen választják a vasutat a repüléssel szemben. A vasúttársaság szerint az új útvonal a cég nagysebességű vasútba történő nagymértékű beruházásának gyümölcse. Egymillárd fontot invesztáltak korszerű szerelvények beszerzésébe, valamint az európai vasúthálózathoz igazított csatlakozások kialakításába, ennek eredményeként gyors és problémamentes szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok az Egyesült Királyság és a szárazföldi Európa között – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!