Magánvasúti gabonafuvarok

A nyár mindig a gabonavonatok közlekedésének időszaka. Legjellemzőbbek ilyenkor a kukoricát szállító szerelvények, amelyek esetenként olyan vonalakon is élénk forgalmat generálnak, ahol egyébként kevés tehervonat közlekedik. A 110-es, Debrecen–Mátészalka vonal is ilyen. Bár tolatós tehervonat is jár a vonalon, elegyhiány miatt ezt többször lemondják. Nyáron azonban szinte állandó volt a gabonarakodás Mátészalkán, nem egyszer előfordult, hogy a trakciós Szergej mellett magánvasúti gépek is dolgoztak a vonalon.
A fuvarok közül a DB Schenker is kiveszi a részét. Bár a vállalat fő tevékenysége a tranzitvonatok továbbítása mellett továbbra is a győri Audi, a kecskeméti Mercedes-gyár és a foktői növényolajgyár tolatási feladatainak teljesítése, ad hoc jelleggel a nyári idényben gabonavonatokat is közlekedtetett a német székhelyű cég. A DB Schenker ezen fuvarjaihoz a MÁV-Trakciótól rendel mozdonyt: ottjártunkkor a 191-es kopott gúnyájú Szergej füstölgött a romániai Konstanca kikötőjébe tartó több mint 700 méteres gabonavonat élén.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!