Meg akarja háromszorozni forgalmát a DB Cargo

iho/vasút   ·   2020.06.17. 18:00
db-eladasok-400

Ez a szám megegyezik a piaci részesedés tervezett növekedésével: a németországi vasúti árufuvarozás jelenlegi 19 százalékos arányát 25 százalékra tornászná fel a DB Cargo. A cég vezérigazgatója, Sigrid Nikutta szerint a szállítási mennyiségek növelése érdekében többek között hozzáférhetőbbé kell tenni a vasúti árufuvarozást az áruszolgáltatók számára.

A DB Cargo 19-ről 25 százalékra növelné 2030-ig a vasúti árufuvarozási piaci részesedését Németországban (illusztráció: railtrains.sk)

A DB Cargo már rendelkezik házon belüli digitális eszközökkel az új célok megvalósításához, ilyen például a Link2Rail foglalási rendszer. Növelni kell a szolgáltatási és a megbízhatósági szintet is. Továbbá az árukat teherautókkal kell elszállítani a termelőktől, ha nem rendelkeznek vasúti hozzáféréssel. A jövőben a teherautó-vezetőknek mindig készenlétben kell majd lenniük a következő fuvar elszállítása érdekében.

Egy újabb lépés kell, hogy legyen a vasúti fuvarok számának jelentős növelése a főbb árufuvarozási folyosókon. Ennek érdekében a DB Cargo még gyakoribb szállítási lehetőségeket – napi négyet – tervez kínálni idén év végétől a rotterdami és antwerpeni kikötők, valamint a dél-németországi hátország között. A hamburgi kikötő és Köln, valamint a Berlin és a Ruhr-vidék közötti tehervonatok számát is növelnék.

A DB Cargo megfelelő szállítási kapacitással rendelkezik a jelenlegi mennyiségek megháromszorozásához. Azért is szükséges a kapacitás növelése, hogy az aktuális teherszállítási hálózat több veszteséges évet követően újra nyereséges legyen – számol be a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.