Megemlékezés Királyhelmecen
A Bodrogközi Gazdasági Vasút első szakaszát Királyhelmec (Kráľovský Chlmec) és Cigánd között 1913. augusztus 13-án adták át a forgalomnak. Nagy előrelépésnek számított ez akkoriban, hiszen a környék települései között már nem csak gyalog vagy szekéren lehetett közlekedni. A Sárospatak és Királyhelmec közötti 760 milliméter nyomtávú vasútvonal megépítéséhez a végleges engedélyt egy évvel korábban, 1912. augusztus 3-án adta ki az illetékes minisztérium. A vasút története sajnos hat év üzemelés után éppen a Királyhelmec–Perbenyik (Pribeník) szakasz megszűnésével ért véget. A trianoni határok kijelölésével végérvényesen elvágták a Bodrogköz egy részét. Ezt követően Zemplénagárd lett a Bodrogközi Gazdasági Vasút végállomása. A későbbiekben aztán fokozatosan hosszabbították a vasutat Füzérkomlósig, majd pedig összeköttetés alakult a Nyírséggel is.
A vasút átadásának századik évfordulója alkalmából 2013. augusztus 2-án Királyhelmecen kiállítást rendeznek, s emléktábla-avatásra is sor kerül. Az eseményen elhangzik Parragh Péter nyugalmazott MÁV-szakfőintéző „A Bodrogközi Gazdasági Vasút története” című előadása a Mailáth József Regionális Múzeumban. A szervezők minden kedves érdeklődőt szeretettel várnak.