Megkezdődött az első A350 XWB összeszerelése
Megkezdődött az Airbus új, toulouse-i összeszerelősorán az Airbus új generációs, rendkívül széles törzsű, nagyobb részt kompozitból készült gépének, az A350 XWB-nek a végszerelése. Az első fázis a törzs középső és első részének összeszerelése – adja hírül az európai gyártó.
A most szerelt, első A350-est a földi statikai próbákra szánják. Az első repülőképes példány, az MSN1-es végszerelése a nyár elején kezdődik.
A törzs középső része április 4-én érkezett Saint-Nazaire-ből Toulouse-ba, egy Beluga fedélzetén. (A törzs elülső részét hasonló módon juttatták el az Airbus toulouse-i gyárába, még tavaly decemberben.) A farokrész hamarosan megérkezik Hamburgból, a szárnyak pedig a walesi Broughtonból.
Az A350 XWB törzse három fő (elülső, középső és hátsó) részből áll, amelyeket az úgynevezett 50-es állásban szerelnek össze. Ugyanitt kapja meg a gép az orrfutóját is. Innen a törzs a 40-es állásba kerül, ahol felszerelik a szárnyakat és a vezérsíkokat is. Miközben ez a művelet zajlik, a gép megkapja belső berendezéseit és első alkalommal feszültség alá helyezik a fedélzeti elektromos rendszereket is, hogy már ebben a korai fázisban megkezdhessék a rendszerek tesztelését.
Az A350 XWB a jelenlegi közepes kapacitású, nagy hatótávolságú gépeket hivatott helyettesíteni, és üzemanyag-fogyasztása ebben a kategóriában csaknem a negyedével kevesebb lesz, mint jelenleg forgalomban álló elődeié – hangoztatja az Airbus közleménye. Az A350-es struktúrájának több mint 70 százaléka újfajta anyagokból áll. Ezek közül 53 százalék kompozit, a maradék titán és új generációs alumíniumötvözet.
Az A350 XWB-család három utasszállító-alváltozatot jelent, amelyek háromosztályos elrendezésben 270 (A350-800), 314 (A350-900), illetve 350 (A350-1000) utast szállíthatnak.