Megrendelte első Pesa-vonatait a Német Vasút

iho   ·   2013.09.14. 20:30
400px_db_regio_pesa_link

Németország elsőszámú vasúttársasága komolyan veszi a lengyel gyártóval 2012 szeptemberében megkötött, nem kevesebb, mint négyszázhetven szerelvény beszerzéséről szóló, 1,2 milliárd eurót érő keretszerződést, hiszen az első csomagra már be is nyújtotta igényét.

A Pesa-szerelvények – amelyek a Cseh Vasutaknál (CD) a RegioShark elnevezést kapták – a DB Regio új szolgáltatási területein a 2015-ös menetrendváltással állhatnak forgalomba. A DB a NordWestBahnnal jelenleg még élő szerződés lejártával, 2015-től kezdődően tizenkét évig szállíthat utasokat a hat viszonylatból álló Sauerland-hálózaton, miután megkapta a regionális vasútüzemi engedélyeket Vesztfália-Lippe (NWL), Rajna-Ruhr (VRR) és Észak-Hesse (NVV) tartományok közlekedési hatóságaitól.

A Pesa cápára emlékeztető formájú Link motorvonatcsaládjából bevásárol a DB Regio<br>(látványterv: Pesa)

A 2015-ös menetrendváltáskor még csak az RB43 jelű viszonylaton, Dortmund és Dorsten között vehetik igénybe az utasok a DB Regio vonatait. A teljes hálózatot egy évvel később, 2016 decemberétől árasztják el a DB Regio Pesa Linkjei, amelyek akkor már Hagen és Kassel-Wilhelmshöhe között (RE17), Dortmundból Winterberg és Brilon Stadt (RE57), Lüdenscheid (RB52), valamint Iserlohn (RB53) felé, továbbá az RB54 jelű, Unna–Neuenrade viszonylaton is átveszik a főszerepet.

A Railway Gazette arról ír, hogy a DB Regio cápái közül húsz kétrészes, tizenhat pedig háromrészes verziójú lesz. A B’2’B’ tengelyelrendezésű, kétrészes Linkek mindkét felét egy-egy 390 kilowatt teljesítményű MTU-dízelmotor mozgatja. Három forgóvázukból kettő rendelkezik hajtással, a középső Jacobs-forgóváz. A 43,73 méter hosszú szerelvények százhúsz ülőhelyet kínálnak az utasoknak. A háromrészeseket nagyobb tömegük okán erősebb motorral szerelik: két 565 kilowattos MTU-erőforrás szolgáltatja a vontatási energiát. 57,13 méteres hosszúságuknak köszönhetően már százhatvan üléssel rendelkeznek, sőt egyszerre akár harminchat kerékpárt is szállíthatnak.

A lengyel gyártású motorvonatok utastere komfortos, kialakítása modernitást tükröz<br>(fotó: Pesa)

A két- és háromrészes Linkek legnagyobb üzemi sebessége egyaránt száznegyven kilométer per óra. Padlómagasságuk hetvenhat centiméter. Az alacsonyabb peronoknál az utascserét kimozduló lépcső segíti. Utasterük teljes hosszában légkondicionált. A szerelvényeken többcélú tereket vehetnek igénybe a babakocsival utazók és a kerekesszékesek, a WC-k a mozgássérültek számára akadálymentesek lesznek. Az előtérben jegykiadó automatákat és jegyérvényesítő készülékeket, az ülések mellett konnektorokat helyeznek el. Korszerű utastájékoztató rendszer is segíti az utasokat, akik valósidejű kijelzőkről kaphatnak pontos információt a következő állomásokról és az átszállási lehetőségekről.

Nagyobb kapacitási igény esetén két motorvonat a Scharfenbergkuplunggal, azaz a Schakuval összekapcsolható. Dortmund és Winterberg között a nyári főszezonban jóval többen utaznak kerékpárral, ebben az időszakban két háromrészes szerelvény összekapcsolásával hetvenkét bicikli számára lesz hely.

A lengyel motorvonatok a DB számításai szerint a hat vonalon évente 5,6 millió kilométert fognak megtenni – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek