Megújult a legkisebb elektromos Solaris

Kiss Bertalan   ·   2021.10.19. 19:05
SolPozn1_0307-4

A korábbi, 2011-ben bemutatott 8,9 méterest váltja fel, de a lényegi változások nem a plusz harminckét centiméterben rejlenek, hanem a nagyobb hatótávban, a jobb energia-felhasználásban, az újragondolt utastérben és vezetőfülkében.

A Solaris az első európai buszgyártó, amely ilyen széles méretkategóriában kínál elektromos meghajtású buszokat: az Urbino-szériáknak ez már a negyedik generációja.

A nagyvárosokban is keresettek a midibuszok

  • A Solaris Urbino 9 LE electric csak egyféle, alacsony belépésű kialakítással és 1+2+0 ajtóelrendezéssel készül.
  • A 9,27 méter hosszú és 2,45 méter széles busz tengelytávja 4,448 méter, a fordulási sugara 9,1 méter.
  • Utastere maximum 73 személyes, ebből 27–31 az ülőhelyek száma, közülük nyolc az alacsonypadlós szekcióban található.
  • A 16 tonna össztömegű busz 265/70 R 19 méretű abroncsokon fut.
  • Az első futómű ZF RL55 EC típusú, független felfüggesztésű, a hátsótengely Dana G 150 típusú.
  • A központi villanymotor 170 kilowattos, a csúcsteljesítménye 220 kW.

Az utastér alacsonypadlós része

Az akkucsomag maximum 350 kilowatttórás lehet és egyelőre ritka opció, hogy a kábeles csatalkozástól függetlenül, áramszedős gyorstöltéssel szintén rendelhető egy városi midi és további újítás, hogy szériakivitel a visszapillantó kamerarendszer. Az aktív biztonságot holttérfigyelő, valamint gyalogos- és kerékpáros felismerő-rendszer is növeli. Ettől függetlenül megmaradt az aszimmetrikus szélvédő-kialakítás. A műszerfal már teljes egészben érintőképernyős, beleértve az ajtóműködtetést, szintezést vagy az irányválasztó kapcsolókat is. A flottaszintű távdiagnosztika (itt SConnect) napjainkban már magától értetődő felszereltség. A fűtési rendszer a megszokottá váló hőszvattyús megoldású.

Lépcsőzetes hátsó kialakítás

A fejlesztési irányzatból jól látható, hogy nemcsak kisebb településeken, de sok nagyvárosban, bizonyos viszonylatokon elegendő, gazdaságosabb a kisebb utaskapacitás miatt, illetve kisebb járművek célszerűbbek az óvárosi részeken, sőt a részben alacsonypadlós kivitel sem ördögtől való! Több, végig alacsony padlós buszban nehezebb felkapaszkodi egy-egy emelvényen levő ülésre, mint az alacsony belépésűekben.

Érintőképernyős műszerfal és tükrök helyett kamerák

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.

Közút Haszonjármű

EKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés

iho/közút   ·   2024.06.19. 08:05

Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését. A jövőben a teherautók vezetésére jogosító C kategóriás jogosítvánnyal egyidőben megszerezhető az ahhoz kapcsolt nehézpótkocsiból álló járműszerelvényekre szóló CE kategóriás vezetői engedély.