Mi készül Kelenföldön?

iho/vasút   ·   2012.05.13. 20:00
00

A felfordulás a kétezres évek közepén kezdődött, az azóta sem átadott – és vajon mikorra sikerül? – négyes metró építkezéseivel. Megújultak a pályaudvar peronjai, két új (néha, egyelőre csak különböző vágányzáraknál használt) peron is épült az 1-2 és a 7-10 vágányok közé, a majdani új aluljáró lépcsőivel.

Tehervonatok helyett Flirtekkel tele az állomás Budaörsi út felőli oldala<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Kelenföldön a vágányzárakkal járó munka május 7-én kezdődött, és 20-ig tart. A végpontnál tizenegy kitérőt és négy átszelést cserélnek, emiatt az 1-es vonal személyvonatai nem tudnak megszokott, az 5-6 vágányok közti peronjukhoz érkezni. A tatabányai, komáromi, győri Flirtek a 14-15-ös peronhoz érkeznek. Érdekes látványt nyújt a néha tehervonatokkal zsúfolt szélső vágánycsoport is: a Déli helyett itt tárolják a forgalomban részt nem vevő motorvonatokat.

A kitérők cserélésében a Kirow daru segédkezik<br>(fotó: Dékány András)

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.