Milliárdokat érhet az MLSZKSZ minősítése

iho/közút   ·   2012.09.10. 11:37

Közép-Kelet-Európában egyedülálló a magyar logisztikai központok minősítési rendszere, amelyet továbbfejleszt a szövetség.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által kidolgozott minősítési bizonyítvánnyal rendelkező pályázók az elmúlt 6 évben összesen 7,5 milliárd forint európai uniós támogatást nyertek el, és megközelítőleg 18,9 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg. Az objektív, szakmai minősítési rendszer elemeit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is beépítette pályázati kritériumrendszerébe. A 2014-től induló új uniós pályázati ciklusra készülve a szövetség fejleszti osztályozási rendszerének kritériumait, ami tovább javítja a források lehívásának hatékonyságát, és a hazai logisztikai szolgáltató központok versenyképességét.

Magyarországon a németországi rendszer mintájára, 1992-ben született meg a logisztikai szolgáltató központok létesítésének első kritériumrendszere, amely azt a célt szolgálta, hogy a központok adottságai és szolgáltatásuk minősége objektív szempontok alapján összehasonlítható legyen. Hazánk európai uniós csatlakozásával éles verseny alakult ki a nemzetközi tranzit szállítási útvonalakat kiszolgáló logisztikai csomópontok között. Annak érdekében, hogy a magyar szolgáltatóközpontok a megváltozott piaci környezetben is versenyképesek maradjanak, a Magyar Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége 2006-ban felülvizsgálta és újrafogalmazta a korábban kidolgozott minősítési rendszert, amit a Logisztikai Egyeztető Fórum elfogadott, egyes elemeit pedig a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) beépítette az európai uniós pályázatok feltételei közé.

Steffen Nestler, a Német Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének igazgatója szerint egyedül Magyarországon találkozott olyan, Kelet-Közép-Európában egyedülálló, jól szervezett logisztikai szolgáltató központi rendszerrel, amely egyrészt alkalmas a kontinentális áruforgalom lebonyolítására, másrészt pedig tagjai állandó színvonalon, kontrolláltan, megbízható minősítési kritériumrendszer alapján működnek. „Magyarországon jelenleg körülbelül kétszáz logisztikai szolgáltató központ működik, amelyből 27-en nyerték el eddig az MLSZKSZ által kidolgozott minősítést. A minősítéssel rendelkező központok 2007–2012 között összesen 7,5 milliárd forint európai uniós pályázati forrást nyertek el, és megközelítőleg 18,9 milliárd forint értékű beruházást tudtak megvalósítani” – mondta el Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke.

A minősítési eljárást az MLSZKSZ-nél lehet kezdeményezni. A pályázók intermodális, regionális, helyi vagy vállalati logisztikai szolgáltató központ minősítést nyerhetnek el. A szövetség minden évben felülvizsgálja, hogy a minősítést elnyert központ jogosult-e a cím megőrzésére. 2014-ben újabb uniós pályázati periódus indul, ezért az MLSZKSZ átalakítja minősítési rendszerének kritériumait. Az Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a szövetség folyamatos együttműködése tovább javítja a pályázati források eredményes lehívását, erősítve ezzel Magyarország és a logisztikai szektor nemzetközi versenyképességét.

Az MLSZKSZ Logisztikai Érdemrendet alapított olyan szakemberek szakmai tevékenységének és érdemeinek elismerésére, akik az adott évben a logisztika területén maradandót alkottak. A Logisztikai Érdemrendet a Szövetség hagyományosan az őszi Közlekedéslogisztikai Konferencián adja át, amelyre szeptember 10-éig lehet jelöltet állítani.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.