Módváltás: újabb mellékvonalak állhatnak le!
Az augusztus 1-ével feladott tíz vicinális után most még hét vonalat helyettesítene buszokkal a szakminisztérium. Válaszolt a MÁV.
Megérkezett a MÁV válasza, amiben nem cáfolják, ellenben árnyalják értesüléseinket, azaz továbbra is napirenden van a mellékvonali módváltás kérdése:
„Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra.
Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak.
Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része.
A próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV–Volán csoport.”
Korábban írtuk:
Alig telt egy bő hét a magyar vasút jelenkori fekete napját követően, amikor is a MÁV-Start tíz mellékvonalon váltott szolgáltatási módot – vagyis leállította a személyszállító vonatokat, hogy azokat buszokkal pótolja –, máris újabb hír sokkolja az ágazatot: a vasúti közlekedésért is felelős Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) további hét vicinálisra tenne lakatot.
Nem csodálkoznánk, ha a halállistára küldött hét vonal között találnánk a szabolcsi Nyíregyháza–Nyírbátor–Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta (113-as) két végét: a nyírbátori és a zajtai szakaszt, melyeken az elmúlt években már többször is majdnem feladták a forgalmat. Az ország egyik legramatyabb pályaállapotaival bíró vicinális, a 35-ös számú Siófok–Kaposvár vonal is jó esélyekkel indul a bitófáért. De egyes dél-alföldi vaspályák agóniájának is véget vethetnek, például az augusztus 1-jével félig „módváltott” 146-os Kiskunfélegyháza–Lakitelek–Kunszentmárton vonal kiskunfélegyházi oldalának vagy a 147-es (Kiskunfélegyháza–Szentes–Orosháza) vonal mindössze napi néhány vonatot kínáló orosházi felének.
Az ügyben megkerestük a MÁV-ot, amint válaszolnak, frissítjük anyagunkat.
(Nyitóképünkön a 146-os vonal kunszentmártoni oldalában, a fűvel benőtt síneken halad egy bézés személyvonat, még a módváltás előtti napokban. Fotó: Vörös Attila)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!