Nagy meló lesz kész hétfőre

iho/vasút   ·   2016.10.16. 18:45
17es_villamos_ill0

Október 17-én átadják az utasforgalomnak a korszerűsített Alkotás utcai, Budaörsi úti és Villányi út villamos-megállóhelyi peronokat. A június közepe óta két ütemben zajló korszerűsítési és akadálymentesítési munkák nagy része már elkészült az Alkotás utcában, a Bartók Béla úton, a Budaörsi úton, a Fehérvári úton és a Villányi úton. A megállók már jelenleg is alkalmasak a biztonságos utasforgalom lebonyolítására, 2017. január végéig pedig az esőbeállók kényelmi berendezéseit is kihelyezik, helyükre kerülnek a megállóhelyi szemetesek, valamint a még hátralévő út-, szegély- és korlátépítési, forgalomtechnikai és környezetrendezési munkákat is elvégzik.

Az új megállóhelyi peronok – igazodva az új villamosok padlómagasságához és hosszúságához – egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak lesznek. A megállók átépítésével egy időben praktikusan egyéb kapcsolódó, kiegészítő munkákat is elvégeztek:

  • Egyes peronok környezetében megnövelték a zöldfelületet, új esőbeállót helyeztek el.
  • A peronkorszerűsítéssel párhuzamosan elvégezték a szükséges vágány-, valamint felsővezeték-karbantartási, illetve a villamosok üzembiztonságát fokozó földkábel-építési munkákat is.
  • Az Albertfalva kitérő megállóhely közelében elbontották a használaton kívüli végállomást, átépítették a vágányokat, új kitérőt építettek.
  • A villamosmegállók kényelmesebb megközelítése érdekében több helyszínen a kijelölt gyalogos-átkelőhelyek is átépültek. A Déli pályaudvar megállóhelynél az akadálymentes megközelítés érdekében új gyalogos-átkelőhelyet létesítettek; itt várhatóan november 20-ig tart még az aluljáró lépcsősorának átépítése, ezért jelenleg csak ezen a gyalogátkelőhelyen érhető el a villamosmegálló.

Jelenleg is zajlik – és várhatóan november elejéig tart – a Fehérvári út felújítása a Lecke utca és a Csurgói út közötti szakaszon, valamint az új CAF villamosok járműkarbantartó üzeme, a Budafoki Kocsiszín átalakítása, amely várhatóan jövő áprilisra készül el.

Hétfőtől a 17-es, az 59-es, az 59A, az 59B és a 61-es villamos újra eredeti menetrendje szerint, illetve a teljes útvonalán közlekedik. A Déli pályaudvar M megállóhelyet a még zajló kiegészítő munkálatok befejezéséig, várhatóan november 20-ig az aluljáróból nem, csak a Városmajor utca felőli új gyalogátkelőhelyen keresztül lehet megközelíteni. A 61-es pótlóbusz megszűnik.

Az autóbusz-közlekedés változásai

Móricz Zsigmond körtér

A 7-es, a 114-es, a 213-as, a 214-es, a 907-es, a 918-as és a 973-as busz Kosztolányi Dezső tér irányú Móricz Zsigmond körtér M megállóját visszahelyezik eredeti helyére, a Villányi út kereszteződése után. A 114, a 213 és a 214-es autóbuszra a továbbiakban szintén ezen Bartók Béla úti megállóban lehet felszállni.

A 27-es és a 240-es busz Móricz Zsigmond körtéri felszállóhelyeit a Villányi úton körülbelül 60-60 méterrel hátrébb helyezik.

Fehérvári út

A Baross Gábor-telep felé közlekedő 114-es busz és a Nagytétény, ipartelep irányú 973-as busz a Fehérvári és a Leányka utcai felüljáró között – a felújítások befejezéséig – továbbra is az Építész utca–Szerémi út–Kitérő út módosított útvonalon közlekedik. A járatra a terelt vonalszakaszon továbbra is az ideiglenes Albertfalva utca és Mezőkövesd út megállóban lehet felszállni.

A Budatétény irányú 213-as és 214-es autóbusz – a felújítások befejezéséig – továbbra is a Tétényi út–Sáfrány utca–Fonyód utca–Vegyész utca–Szerémi út–Kitérő út–Leányka utcai felüljáró módosított útvonalon közlekedik, a járatra a terelt vonalszakaszon a Nyírbátor utca, Herend utca, a Fonyód utca/Sáfrány utca (a 7-es busz megállói), valamint az ideiglenes Fonyód utca, Vegyész utca és Mezőkövesd út megállóban lehet felszállni.

Széll Kálmán tér

A 102-es buszra a Széll Kálmán téren továbbra is a Margit körúti szakaszon, a 39-es busszal közösen használt megállóban lehet felszállni. A buszjárat emellett megáll a téren a buszvégállomáson is, a Dékán utcai gyalogátkelőhely előtt.

Rend a közúton – forgalmilag
  • A Villányi úton megszűnnek a villamos-megállóhelyek környékén bevezetett korlátozások és a megállási tilalom.
  • Az Alkotás utcában megszűnnek a forgalomkorlátozások, életbe lép a végleges forgalmi rend. A Városmajor utcai csomópontban a villamosmegállónál jelzőlámpával szabályozott gyalogátkelőhelyet adnak át. A Városmajor utcából két sáv vezet jobbra az Alkotás utcába, két sáv pedig egyenesen a Krisztina körúton, a Vérmező irányába. (A Déli pályaudvarnál az ideiglenes villamos-megállóhely elbontása október 17-én még kisebb forgalomkorlátozásokkal jár.)
  • A Fehérvári úton a Csonka János tér, a Hauszmann Alajos utca, a Vegyész utca, az Építész utca és az Albertfalva kitérő megállóhely környékén korábban életbe léptetett forgalmi korlátozásokat feloldják. Eközben továbbra is nagy erőkkel zajlik a Csurgói út és a Lecke utca közötti útszakasz felújítása, az ehhez kapcsolódó lezárások várhatóan november elejéig tartanak. A Leányka utca és a Vegyész utca között – a Budafok kocsiszín felújítása miatt – továbbra is befelé egyirányú a Fehérvári út.
  • A Kalotaszeg utcai villamosmegállónál a közúti forgalmat mindkét irányban a villamosvágányokra terelték, mert az útpályát itt is felújítják.
  • A Bartók Béla úton a Szent Gellért tér és a Kemenes utca közötti, Móricz Zsigmond körtér irányú útpálya lezárása továbbra is érvényben van, a jelenleg is zajló távhővezeték-építés várhatóan október 23-ig tart. A Móricz Zsigmond körtér és a Kelenföldi pályaudvar közötti szakaszon a villamosmegállók környezetében lévő korlátozásokat feloldják.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.