Nincs megegyezés a Ryanair és Edinburgh között

MTI   ·   2012.02.21. 14:53

Több járatát megszünteti a Ryanair az edinburghi repülőtéren, mivel nem tudott egyezségre jutni a repülőtér-használati díjakról a skót főváros légikikötőjét üzemeltető céggel.

Az ír fapados légitársaság, amely az edinburghi nemzetközi repülőtér utasforgalmának 20 százalékát bonyolítja, kedden bejelentette, hogy 40 edinburghi járatából ötöt a nyári menetrend áprilisi életbe lépte után megszüntet.
Az intézkedés Berlint, Malmőt, Murciát, Ibizát és Tallinnt érinti.

A Ryanair emellett bejelentette azt is, hogy hétről hatra csökkenti Edinburghban állomásoztatott repülőgépeinek számát, és a skót főváros repülőteréről közlekedő heti járatainak száma 21 százalékkal, 140-ről 110-re csökken.
A cég szerint mindez azt is jelenti, hogy évente mintegy 300 ezerrel, a jelenlegi 1,8 millióról nem egészen 1,5 millióra apad az edinburghi repülőtér utasforgalma; ez 16 százalékos forgalom-visszaesésnek felelne meg.

A Ryanair közölte, hogy számításai szerint mindez akár 300 állás megszűnésével is járhat.

Michael O'Leary, a légitársaság vezérigazgatója keddi közleményében sajnálkozásának adott hangot amiatt, hogy az edinburghi repülőtér – amelyet a legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető, a BAA, a Budapest Airport korábbi tulajdonosa működtet – elvetette a Ryanair által „a versenyképes költségbázis” kialakítására tett javaslatokat.

O'Leary szerint az edinburghi repülőtér „nem hagyhatja figyelmen kívül”, hogy a repülőterek „szerte Nagy-Britanniában és Európában” csökkentik költségeiket és díjszabásaikat a nagyobb forgalom érdekében.

A Ryanair figyelmeztette az edinburghi repülőteret, hogy jelentős mértékben tovább csökkentheti tevékenységét a légikikötőben, ha nem sikerül versenyképesebb feltételekkel megújítani az októberben lejáró ötéves szerződést.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.