Norvégia két legzöldebb teherautója svéd
A Scania hibrid járműveinek a városközpontokban használt elektromos üzemmódja a korábbi teszteken kedvező eredményeket mutatott, ésszerűnek tűnt teljesen elektromos, akkumulátorról üzemelő tehergépkocsikat alkalmazni a városi áruelosztásban. A jelenleg rendelkezésre álló akkumulátortechnológiával az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik rövidebb távolságokat tudnak megtenni, ezért biztosítani kell az akkumulátorok feltöltését: ez az áruk fel- és lerakodása közben is megoldható. Az ASKO-nál munkába álló két tehergépkocsi akkumulátorkapacitása 165 kilowattóra, amely 120 kilométer hatótávolságot jelent, 130 kilowattos vezetékes töltéssel töltik fel a járműveket.
Az ASKO-nál munkába állt, akkumulátoros elektromos tehergépkocsik hajtásláncában a belső égésű motort egy villanymotor helyettesíti, amely tölthető akkumulátorokból kapja az áramot. A Scania olyan elektromos járműveken is dolgozik, amelyek különböző módokon tölthetők, a konnektoros hálózatról töltéstől az álló helyzeti vagy a villamosított utak révén mozgás közbeni pantográf-áramszedős töltésen át a hidrogénnel működő üzemanyagcellákig.
A tehergépkocsi adatai
|
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!