Nyílt nap Nagyváradon

Horváth Krisztián   ·   2013.09.20. 13:15
00

A rendezvénysorozat programpontjai között az egyik legérdekesebb a Nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalat nyílt napja volt, amelyet szeptember 18-án, 10 és 12 óra között tartottak. A kíváncsi nagyváradiak megtekinthették a vállalat működésének mikéntjét, hasznos információkkal gazdagodhattak a telephelyen zajló tevékenységekről és a helyi tömegközlekedésben használatos járműparkról.

Az időjárás nem volt túlságosan kegyes a látogatókhoz, ám a kezdetben borús, esős idő sem tántorította el az érdeklődőket, akik igen szép számban jelentek meg. A Bihar megyei Tanfelügyelőség közreműködésével és hathatós segítségével néhány helyi tanintézmény diákjai is ellátogattak a rendezvényre, akik a későbbiekben házi dolgozat formájában rögzítik majd a látottakat, ám a legkisebb generáció képviselői sem maradtak távol, őket óvónőik kísérték.

Előtérben a Liaz autóbuszok egyike, mellette egy, Franciaországból érkezett Renault busz a háromból<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A villamoskocsiszín udvarának körbejárása után (ahol mutatkoznak a járműpark változásaiból eredő egyértelmű változások) az érdeklődő tömeg a karbantartó műhely felé vette az irányt, ahol két Siemens ULF típusú villamos is állt éppen, amelyeken az időszakos műszaki ellenőrzéseket végezték el a vállalat szakemberei. Ugyanakkor egy nemrég érkezett magdeburgi eredetű Tatra T4D típusú motorkocsi is árválkodott odabenn, arra várva, hogy felkészítsék első nagyváradi bevetésére. A diákoknak alkalmuk nyílt a villamosokat kívül-belül, de alul is megtekinteni, fokozott érdeklődéssel és kíváncsisággal mentek le a szerelőaknába, az ULF-ok alá.

Ezt követően, a nagyváradi remíz műhelyének vezetője, Ioan Mureşan szólt néhány szót az egybegyűltekhez. Elmondta: a Magdeburgból érkezett szállítmány után a villamos járműpark összetétele jelentős mértékben módosult, így a jó néhány KT4D típusú exberlini csuklós selejtezése után Nagyvárad forgalomban is bevethető állománya jelenleg negyvenhat pótkocsis Tatra szerelvényből, tíz berlini csuklósból, és szintén tíz Siemens ULF típusú villamosból áll. Remízlátogatás után a népes csoport átvonult a mechatronikai laboratóriumba, ahol megtekinthették a régióban egyedülálló mobilesztergát.

Érdeklődők az autóbusz-telephelyen

Később, a vállalat autóbusz-telephelyére is ellátogattak, ahol először a tömegközlekedési vállalat szóvivője, Carmen Tocuţ szólt hozzájuk. Beszédében kitért arra, Nagyvárad igyekszik az uniós normáknak megfelelően működtetni tömegközlekedését, és ez a szempont az autóbuszok esetében a legfontosabb, a károsanyag-kibocsátás mértékének leszorítása elsődleges szempont. Az elmondottak szerint Szent László városa büszke lehet járműparkjára, hiszen huszonkét Euro 5-konform autóbuszt is állományba vehettek nemrég. A szóvivő szavait követően, az érdeklődők igény szerint tehettek egy kört a telephelyen, a külön erre a célra kiadott két autóbusszal.

A villamos járműparkhoz hasonlóan, a Nagyváradon futó autóbusz-állomány is igen változatos: találhatunk itt a franciaországi Clermont-Ferrand városától ajándékba kapott Renault-t, ezenkívül Mercedes Conecto, Liaz, és Volvo Alfa Localo buszokat, illetve még néhányat a Rocar U 207 típusú kisbuszból is, amelyeket azonban már ritkán használnak utasforgalmi célokra. A közelmúltban bekövetkezett frissítés része volt a Solaris Urbino 12 típusú autóbuszok beszerzése is.

Magdeburgban gyermekvillamos volt a 1184-es, Nagyváradon a 6-os pályaszámot kapta. Még nem festették át

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek