Pályafelújítás Debrecenben: elkészült!

Szabó István   ·   2015.07.28. 11:15
00kicsi

2015 nyarára a debreceni 1-es villamos vonalán már elviselhetetlen mennyiségű és mértékű sebességkorlátozást kellett bevezetni. Valamit tenni kellett, hogy a sebességkorlátozások megszűnjenek. De vajon mire futotta? Jó, vagy csak olcsó megoldásra?

Napjainkig – a múlt század 60-as 70-es éveinek „villamosvonal-irtásait” követően – Debrecen egyetlen megmaradt villamos vonalán, többször volt felújítás és átépítés. De sajnos mindig csak részleges. A Piac utcai szakaszt leszámítva, teljes értékű, egybefüggő átépítés azonban nem volt a vonalon.

A régi és az új szakasz találkozása<br>(a szerző felvételei)

2015. július elején a DKV megkezdte a legkritikusabb szakaszok felújítását. Ezek főleg az útkereszteződések leromlott vágányait érintik. A sajtóban megjelent költségek alapján bizony nem sok látványos és hosszan tartó eredményre lehet számítani a munkák elvégzését követően: csak egy „filléres” tűzoltáshoz elegendő munkát tudnak végezni a kivitelezők.

A hegesztés szakmai kérdéseihez olvasói véleményt is kaptunk a sorozat előző részében

A kis pénzből végzett felújítások befejeződtek, sajnos, az 1994-95-ben elmaradt átépítés régi (akkor új) szakaszának találkozását is beleértve változatlan állapotban maradt. A közlekedést szinte teljesen ellehetetlenítő lassújelek a munkába vett szakaszokon megszűntek.

A villamosvágány felújítási munkáival szinte egy időben, több jegykiadó automatát telepítettek, főleg a 2-es vonal mentén. Ezek az automaták minden igényt kielégítenek. Jó lenne, ha magukról megfeledkezett „elemek” sem rongálnák meg azokat.

Az újonnan telepített jegykiadó automaták egyike

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek