Papíron a vonal

iho   ·   2013.10.27. 18:45
kiskep_uk

Amióta kötelező az útvonalkönyv, a legtöbb vasúttársaság elkészítette vagy elkészíttette a maga változatát a fontosabb vonalakra. Ezek annyi félék ahány cég által és ahány megrendelő igényei szerint készültek. Van olyan is, ahol csak a legszükségesebb adatok, a fővágányok és a jelzők vannak feltüntetve, valamint ezek néhány meghatározó adata. Aztán létezik olyan is, amely már jelöli például a villamosított és a nem villamosított vágányokat, esetleg az egyéb pálya menti létesítményeket is.

A legprofibb útvonalkönyvekben viszont szinte minden szerepel. A vonal lejtviszonyaitól kezdve az összes helyhez kötött jelzőn és az állandó lassújeleken kívül nem csak az útátjárók helye, de a biztosítás módja és esetleg a behatási pontok helye is.

A rajzjeleken kívül azonban egy jó útvonalkönyv a szöveges oldalakon tartalmazza a vasútvonal főbb jellemzőit is. És ide nem csak a nyomtáv és a villamosítottság, esetleg a követési rend vagy a vonatbefolyásolás kiépítettsége tartozik. Alapos munka esetén itt szerepel a vonal irányításának típusa, a területi és a vonalirányító elérhetősége, a pályasebesség, a tengelyterhelés, az általános fékút és akár az állvatartási fékszázalék is.

Tata állomás egy első generációs útvonalkönyvben<br>A képre kattintva galéria nyílik!

A képeken bemutatott útvonalkönyvekről bővebb felvilágosítás kérhető az a.muszakirajzolo@gmail.com e-mail címen.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.