PKP-s ágyazatrendezők a Plasser & Theurertől
Az USP 2010 SWS-U típusú univerzális ágyazatrendező és profilírozó járművek második generációs Plasser Intelligent Control intelligens vezérlőrendszerrel (P-IC 2.0) vannak ellátva, amelynek jól látható, érintőképernyős menüjén keresztül könnyen, egy helyről elérhető az összes üzemelési funkció – írja a Railway Gazette.
A pályafenntartó gépezetek jobb és bal oldalán, valamint középen is találhatók a zúzottkő megfelelő elosztására szolgáló ágyazatrendező ekék. Rendelkeznek továbbá egy hidrosztatikus meghajtású seprőgéppel is, melyet nyílt vonalon és kitérőben is használhatnak. A munkaegységeket a szükséges teljesítménynek megfelelően lehet beállítani. A gép a zúzottkövet mindig az ekék előtt tárolja, biztosítva ezzel a technológiailag megfelelő működést.
Az ágyazatrendező gép elé kapcsolódó MFS anyagmozgató és önürítős kocsikból a követ hidraulikus munkahengerek emelik a megnövelt méretű szállítószalagra. Ennek köszönhetően a tárolható zúzottkő mennyisége a tízszeresére, hétről hetven köbméterre nőtt az előző típusokhoz képest. A gép a pályáról is fel tudja szedni a követ, majd a szükséges helyen kiengedni. Az új, jócskán megnövelt kapacitású munkagépek használatával a PKP rövidebb idő alatt végezhet a pályakarbantartási és -építési munkálatokkal – számol be az International Railway Journal.
Az év elején a bolgár vasúti infrastruktúra-kezelő ZHP Stroy vásárolt öt munkagépet az 1953-ban alapított, bécsi székhelyű Plasser & Theurertől.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!