PKP-s ágyazatrendezők a Plasser & Theurertől

iho   ·   2015.04.17. 18:45
400px_plasser_usp2010sws-u

Az USP 2010 SWS-U típusú univerzális ágyazatrendező és profilírozó járművek második generációs Plasser Intelligent Control intelligens vezérlőrendszerrel (P-IC 2.0) vannak ellátva, amelynek jól látható, érintőképernyős menüjén keresztül könnyen, egy helyről elérhető az összes üzemelési funkció – írja a Railway Gazette.

A Plasser & Theurertől beszerzett két új, növelt kapacitású ágyazatrendező géppel gyorsabban végezheti pályakarbantartási és -építési műveleteit a PKP<br>(fotó: Railway Gazette)

A pályafenntartó gépezetek jobb és bal oldalán, valamint középen is találhatók a zúzottkő megfelelő elosztására szolgáló ágyazatrendező ekék. Rendelkeznek továbbá egy hidrosztatikus meghajtású seprőgéppel is, melyet nyílt vonalon és kitérőben is használhatnak. A munkaegységeket a szükséges teljesítménynek megfelelően lehet beállítani. A gép a zúzottkövet mindig az ekék előtt tárolja, biztosítva ezzel a technológiailag megfelelő működést.

Az ágyazatrendező gép elé kapcsolódó MFS anyagmozgató és önürítős kocsikból a követ hidraulikus munkahengerek emelik a megnövelt méretű szállítószalagra. Ennek köszönhetően a tárolható zúzottkő mennyisége a tízszeresére, hétről hetven köbméterre nőtt az előző típusokhoz képest. A gép a pályáról is fel tudja szedni a követ, majd a szükséges helyen kiengedni. Az új, jócskán megnövelt kapacitású munkagépek használatával a PKP rövidebb idő alatt végezhet a pályakarbantartási és -építési munkálatokkal – számol be az International Railway Journal.

Az év elején a bolgár vasúti infrastruktúra-kezelő ZHP Stroy vásárolt öt munkagépet az 1953-ban alapított, bécsi székhelyű Plasser & Theurertől.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.