Portefan 2.

Joó Ferenc   ·   2012.04.17. 10:30
Portefan_400_01

Tíz év nem olyan nagy idő, de mégis sok idő! Az előző részben bőven kifejtettem erről a gondolataimat, így most csak a felvételek magyarázatára szorítkozom. Az első képek Budapesten készültek, aztán áttérünk Sopron és Pécs környékére is.

Tíz éve a Gyermekvasút is még javarészt régi színeiben pompázott, bár már éppen megjelentek az első új színezésű járművek. Sőt, ekkor még összesen négy MÁV-kisvasút üzemelt... (fotók: Joó Ferenc)

Egységes, bordó színezésű CFR kocsikból kiállított szerelvény a Keletiben, egy – számomra – leghagyományosabb festésű Szilikonnal

Léggömb, ICR, Nyugati. Ahonnan eltűntek a raktár- és postavágányok, de épült helyettük egy pláza – igaz, ez már több, mint tízéves történet

Akkor tegyünk egy nagy ugrást az ország nyugati csücskébe, hiszen a GySEV is ekkor vette át első Teknőjét. Ráadásul Indusival, 230 km/óra sebességre engedélyezve, míg a MÁV 1047-esei anélkül készültek.

Kék festésű GySEV Szili: ez már történelem! Sőt, mára a mögötte álló zöld színezést is Raaberbahn feliratosra cserélte a magyar-osztrák vasúttársaság. Mellettük a már az előző részben is megismert pécsi gyors piros szerelvénye

Egy fokkal modernebb gépezet, de még a régi „tócsa” ÖBB-logóval. Korszerűségére ellenére ma már a Sisik sem közlekednek

A megszűnt (vagy átalakult) vasúttársaságokkal együtt járnak a távozott vezérigazgatók is: itt éppen Kukely Márton és Berényi János integetnek egymásnak. Még a mozdonyok számozása is megváltozott azóta!

Mindez pedig történt 2002. április 30-án, az első Repcebika átadási ünnepségén, ahol a mindenféle nagyfőnökök GySEV-es Taurus-modelleket is átvehettek

Miután az irígységtől kellően bezöldültünk és a tavaszi napsütéstől kellően kisárgultunk, haladjunk kicsit dél felé!

Salakfordás Eams kocsi - létezik még ilyen fuvar???

Postavonatok mindenesetre már nem közlekednek hazánkban. Bár, ki tudja? Lehet, hogy éppen ez a kocsi, amelyet Dombóváron fotóztam le, most hálóvonati utasokat szállít!

Pécsváradra sem Bézével utazunk már túrázgatni :-(

Érdekes színfoltja volt egy időben a vasúti közlekedésnek Baranyában az úgynevezett Ezüst Nyíl. Mi, magyarok szívesen hívunk mindent ennek, ami délről érkezik, legyen az horvát 7121-es motorvonat, vagy szerb sinobusz! :-) Ez az eszéki járat szerelvénye Pécsett, 2002. május 18-án

És ha már déli szomszédainkról esett szó: itt van egy még eredeti jugoszláv festésű kusett. Igaz, hogy egy katonai szállító szerelvényben, Debrecenben, 2002. május 1-én

 

Kapcsolódó anyagok

A Nyíltvonalon blog további bejegyzései

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.