Próbaterhelés a Szabadság hídon rókalátással: a 2223-as CAF és a 1419-es Ganz is lepróbázott
A második éjszaka is ott voltunk a terheléspróbán, két újabb villamostípussal „nézték” meg a Szabadság hidat. Majd megjelent egy róka is.
Hétfőn megjelent az élménybeszámolónk, rá egy órára a BKK is megjelentette a saját összefoglalóját, ezt itt, lentebb. Ennek apropóján mutatják meg a második éjszaka készült képeinket. A munkára egy vadállat is kíváncsi volt, egyszer csak megjelent egy róka...
A villamosok tengelyterhelésének a hídszerkezetre gyakorolt hatását vizsgálják az elkövetkezendő napokban, április 2. és 7. között az éjszakai órákban a Szabadság hídon. A cél egyrészt az, hogy a BKV, a BKK és a Budapest Közút munkatársai pontos képet kapjanak arról, milyen szerelvények közlekedhetnek a jövőben a hídon. Másrészt az, hogy rendelkezésre álljanak azok az információk, amelyek alapján megállapítható: a további járműtípusok közlekedéséhez milyen feltételeket kell teljesíteni az átkelőn. A híd 2008-as felújításakor az akkor közlekedő villamosok paramétereit vették ugyanis figyelembe; az újabb, alacsony padlós, modern járművek eltérnek azoktól. Az április 2. és 7. között zajló vizsgálatok során valamennyi, Budapesten közlekedő villamos (többek között Combino, Tatra, rövid és hosszú CAF, Hannoveri és a jelenleg is közlekedő Ganz-típusok) felhajt, illetve felhajtott már a hídra, hogy a szakértők megvizsgálják a járművek hatásait hídtestre. A mérések kiértékelése után arról is pontos adatok állnak a rendelkezésükre, hogy a leendő Újbuda–Újpest-villamostengelyen milyen villamosok közlekedhetnek.
A bonyolult vizsgálatokat a BKV Zrt. megrendelésére a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem munkatársai végzik. A szakemberek a lehető legnagyobb körültekintéssel és a forgalom legkisebb zavarásával végzik a munkájukat, de a pontos adatok kinyerése érdekében a hidat az éjszakai órákban – éjfél és hajnali 4 óra között – lezárják a közúti forgalom elől. A korlátozásra azért van szükség, hogy a szakemberek pontos képet kapjanak a hídszerkezetet érő hatásokról. A Szabadság hidat érintő korlátozásokról, lezárásokról a BKK Info folyamatosan tájékoztat.
Az Újbuda–Újpest-villamostengely jövőbeni létrejöttével kényelmes és gyors közlekedést lehetővé tévő kötöttpályás kapcsolat valósulhat meg Dél-Buda és Észak-Pest között a belváros érintésével. Hamarosan kezdetét veheti a projekt előkészítése és tervezése, amelynek előfeltétele a BKK által benyújtott, ezt a tervezési projektelemet is tartalmazó támogatási kérelem jóváhagyása. Ezek az első lépések ahhoz ugyanis, hogy a villamosok visszatérhessenek a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére. A projekt megvalósulásával a budapesti villamoshálózat több évtizede hiányzó szakasza épülhet vissza. Az előzetes várakozások alapján a rövidebb menetidőnek és az átszállásmentes kapcsolatoknak köszönhetően akár 8-9 ezer új utas is megjelenhet a közösségi közlekedésben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!