Sajtóközleményben válaszolt a BKK
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. 2012. május 1-jén vette át a jegyárusítást és -ellenőrzést a BKV-tól. Szélesítették az ellenőrzés tér- és időbeli lefedettségét, azaz többfelé, valamint egész nap (az éjszakai járatokon is) találkozhatnak ellenőrrel az utasok. Mindemellett a pótdíjazást nem bírságként, hanem jegyvásárlásra ösztönzésként értelmezi a közlekedési csúcsszerv.
Az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest a jegy- és bérletárusítás két százalékkal nőtt, a pótdíjazások száma csökkent. A jelenlegi pótdíjkövetelés 37 milliárd forint, amiből 35,3 milliárd forint a BKV-t illeti meg. A felhalmozódott követelésekből ezeknek csak a töredékét, évi 8-900 millió forintot tudnak csak behajtani.