Sikerrel zárultak az Ikarus 80e V3-as midibuszának szlovéniai tesztjei

A közel fél éven át tartó tesztsorozat során hat különböző városban bizonyíthatott a helyi közösségi közlekedésben az elektromos jármű.
A 2024 decembere és 2025 májusa között zajló tesztek során az Ikarus 80e V3 hat városban: Ljubljanában, Kranjban, Nova Goricában, Koperben, Mariborban és Ptujban közlekedett különböző közösségi közlekedési vállalatok (LPP, Arriva, Nomago) üzemeltetésében. A teszt-roadshow elsődleges célja az volt, hogy a jármű teljesítményét és megbízhatóságát valós üzemeltetési környezetben vizsgálja az Ikarus, miközben a helyi közlekedési szolgáltatók visszajelzései alapján lehetőség nyílt a termék piaci igényekhez igazított finomhangolására is.
A jármű a téli-tavaszi tesztidőszak alatt összesen 4653 kilométert tett meg, miközben figyelemre méltó, 0,0028 SoC/kilométer átlagos energiafogyasztást ért el. A gyakorlati tesztek során bebizonyosodott, hogy a típus valós városi körülmények között is kényelmesen teljesíti a 350 kilométeres hatótávot egyetlen töltéssel, ami kimagasló eredmény a kategóriájában.
Az ünnepélyes záróeseménynek Szlovénia legrégebbi városa, Ptuj adott otthont, ahol a szakmai közönség mellett Magyarország és Szlovénia képviselői diplomáciai szinten is jelen voltak. A rendezvény célja az volt, hogy tovább mélyítse az Ikarus kapcsolatait a szlovén közlekedési ágazat szereplőivel, valamint bemutassa az Ikarus hosszú távú stratégiai terveit a térségben.
A teszt zárását követően az Ikarus 80e V3 közbenső töltés nélkül teljesítette a csaknem 345 kilométeres Ptuj–Székesfehérvár távot, és negyven százalékos akkumulátorkapacitással érkezett meg a gyártó telephelyére. Ez az eredmény is alátámasztja a típus kiemelkedő energiahatékonyságát és hosszú hatótávját, ami városi és regionális közlekedési célokra egyaránt ideálissá teszi a modellt.
Az Arriva Sloveniától elmondták, az Ikarus 80e elektromos autóbusz tesztidőszaka Ptuj városában lehetőséget adott arra, hogy a mindennapi üzemeltetés során próbálják ki az új technológiát, és értékes tapasztalatokat szerezzenek, amelyek hozzájárulnak a magas biztonsági és minőségi színvonal eléréséhez. A sikeres tesztidőszak igazolja, hogy a helyi közösséggel és partnerekkel együttműködve már ma is képesek korszerű, felhasználóbarát és társadalmilag felelős közösségi közlekedést nyújtani. A társaság álláspontja, hogy a mobilitás jövője nem magától formálódik: bátorsággal, szakértelemmel és a fenntartható megoldások iránti határozott elköteleződéssel kell alakítani.
A magyar gyártó szerint a 80e a valós forgalomban mutatta meg, mire képes: az elért hatótáv és az energiahatékonyság nemzetközi szinten is kimagasló, ami megerősíti az Ikarust abban, hogy jó úton járnak a fenntartható, városi mobilitási megoldások fejlesztésében.
Az Ikarus 80e V3 elektromos midibusz száz százalékban elektromos hajtással, teljes hosszában alacsonypadlós utastérrel és modern technológiai megoldásokkal készült, hogy mind a szolgáltatók, mind az utasok igényeinek megfeleljen. A jármű hajtásáról egy kétszáz kilowattos villanymotor gondoskodott, az energiaellátást pedig a kínai CATL által gyártott, 282 kilowattóra kapacitású LFP akkumulátor garantálta.
A tesztelt változat dízel kiegészítő fűtés nélkül zéró emissziós működésre volt képes, ami különösen fontos szempont a környezetvédelmi elvárásoknak való megfelelés szempontjából.
Írásunk az Ikarus Bus & Coach közleménye alapján készült.
(Nyitóképünkön a teszt 80e V3-as kocsi pózol Ptuj városának főterén. Kép forrása: Ikarus Bus & Coach)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!