Száz villamos motorvonategység után sóvárog a Cseh Vasutak
A távolsági és gyors regionális vonatok kiszolgálására tervez a cseh nemzeti vasútvállalat új szerelvényeket vásárolni, különféle kivitelezésben.
A Cseh Vasutak megkezdte az előzetes piaci konzultációt az európai vasúti járműgyártókkal száz új építésű, villamos motorvonat beszerzésének ügyében. A különböző kivitelezésű motorvonategységek maximális sebessége 200 kilométer/óra. Kétszáz, háromszáz, négyszáz, valamint ötszáz férőhelyes vonatok beszerzésén gondolkodnak a csehek, a legtöbbet a háromszáz utas befogadására alkalmas egységekből terveznek venni, azaz nem tervezik a hosszú távú lízing lehetőségét.
Érdeklődésünkre a Cseh Vasutak kommunikációs munkatársa, Petr Šťáhlavský elárulta, hogy a kétszáz kilométer/órás maximális sebesség követelménye összefügg az országban tervezett vasúti fejlesztésekkel, a nagysebességű vasútvonalak kiépítésével. A vonatokat tehát a már meglévő vasútvonalakon (amelyek egyes szakaszain tervezik a kétszázas tempó bevezetését), de az új építésű, nagy sebességű vasútvonalakon is tervezik közlekedtetni, távolsági és régionális járatokon.
A villamos motorvonatok a kivitelezésük függyvényében 80 és 160 méter hosszúak lesznek, a környező országok mindegyikében kell, hogy közlekedhessenek, három különböző feszültségrendszer alatt (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC). A vonatokban már követelmény a beépített ETCS rendszer, valamint a szomszédos országok nemzeti vonatbefolyásoló rendszerei is. A Cseh Vasutak az előzetes piaci konzultációval szeretné felmérni a jelenlegi vasúti járműpiaci kínálatot, ezért is szólította meg az összes nagy európai gyártót. A listáról nem hiányzik az Alstom, a CAF, a Newag, a Pesa, a Siemens, a Stadler, a Škoda Transportation, a ŽOS Vrútky, az FPS Poznań, de még a kínai CRRC sem.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!