Szergej a ködben
Kitartóan rója a köröket Délegyháza állomás és a sóderbánya között a ferencvárosi kedvenc, a 265-ös Szergej. Az MMV napi két szerelvényt rak meg kaviccsal és viszi tovább az M44-es autóút építkezéséhez az Alföldre. De nemcsak Délegyházán van rakodás a környéken: Kiskunlacházán és Taksonyban is nagy erőkkel töltik a vagonokat az építőanyaggal. A vonatokat Szarvason és a csabacsűdi és kisszénás-kondorosi nyílt vonali rakodóhelyen rakodják ki, erről a nyár elején részletesen beszámoltunk.
A berakóállomásokon két dízelmozdonnyal van jelen az MMV: a cég egyik Kissulzere (LDE1250-es gép) általában Taksonyban tolat, néha egy-egy üres szerelvényt elvisz két állomással arrébb; a Start klasszik Szergeje pedig Délegyházán. Ez többnyire a 265-ös, de a 271-est és a 224-est is bevetették már itt idén. A kiskunlacházi rakodásnál a vonatot továbbító villanygép, általában Gigant cseréli a kocsikat, dízelre itt nincs szükség. Az alföldi sóderkampány jelentős vontatáskapacitást igényel: a szerelvények élén öt-hat Gigant állandóan mozog, a célállomásokon pedig további dízelekre van szükség: Kocúrok, Sulzerek és a Start nagyobb dízelei, Csörgők és Szergejek is dolgoznak a Békéscsaba–Orosháza–Mezőtúr háromszögben. A rakodás miatt ráadásul vágányzár van a Mezőtúr–Orosháza vonalon, a Bézék csak Mezőtúr és Szarvas között járnak – kell a hely a kavicsvonatoknak.
* * *
Fotós kollégánk magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!
Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!