Többmotoros dízel Traxxokat rendelt a DB

iho   ·   2014.06.17. 12:15
400px_db_245_traxx_de_me

Hét DE ME (Diesel Multi-Engine) kivitelű Traxx dízel-elektromos mozdonyt szerez be a Deutsche Bahn a Bombardier Transportationtől – jelentette be a német vasúttársaság június elején. A német vasútvállalat és a kanadai gyártó még 2011 áprilisában állapodott meg egy összesen kétszáz Traxx ME mozdonyra szóló keretszerződésről. A dízelgépek listaár szerint összesen körülbelül huszonhét millió euróba kerülnek.

A Railway Gazette arról ír, hogy a négy, egyenként 563 kilowatt teljesítményű dízelmotor által hajtott járművek Németország Schleswig-Holstein szövetségi tartományában, az Északi-tengerben fekvő Sylt-sziget székhelye, Westerland, valamint a tartomány kontinentális részén található Niebüll között továbbítanak majd autószállító szerelvényeket. A negyven kilométer hosszú viszonylat érdekessége, hogy a vasútvonal végighalad a szigetet a szárazfölddel összekötő, tizenegy kilométer hosszú, Hindenburgdamm elnevezésű töltésen.

A Sylt Shuttle-vonatokat jelenleg a DB 218-as sorozatú dízelgépei továbbítják párosával, szinkronüzemben, ezeket váltja majd egy-egy Multi-Engine Traxx. Az első két új gép 2015 végén állhat forgalomba, 2016 közepétől pedig kizárólag a 245-ös sorozatba sorolandó ME Traxxok fogják vontatni az autószállító kocsikat. A DB Autozug Sylt Shuttle-szerelvényei munkanapokon óránként, hétvégén félóránként közlekednek, a menetidő harmincöt perc.

A DB újabb Multi-Engine Traxxokat hívott le a Bombardier-vel aláírt keretszerzőzésből, a hét mozdony vontatja majd a DB autószállító szerelvényeit Sylt és a szárazföldi Németország között<br>(forrás: Railway Gazette)

A Multi-Engine kivitelű Bombardier-mozdonyokat a Caterpillar Stage IIIB uniós előírásoknak megfelelő, C18-as dízelmotorjaival szerelik fel, legnagyobb előnyük pedig az, hogy menet közben akár három motort is le lehet állítani terhelési igénytől függően (például gépmenetben vagy lejtős szakaszon haladva, vagy tolatási mozgások közben), csökkentve így az üzemanyag-fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást és a zajt.

A Bombardier Transportation mozdonygyártási részlegének igazgatója, Ulrich Jochem elmondta, a Multi-Engine Traxxok ilyen rövid útvonalakon történő használata gazdasági és környezetvédelmi szempontból is kedvező hatással van az üzemeltetőre, hozzájárul a Sylt-sziget érzékeny ökoszisztémáját érő terhelés csökkentéséhez, továbbá a lakókat is kevesebb zaj éri.

A DB keretszerződéséből először lehívott mozdonyokat június másodikán állította forgalomba a DB Regio Allgäu-Schwaben részlege; a dízelgépek a München–Kempten és München–Füssen viszonylatokon szolgálnak – számol be az International Railway Journal.

A négy dízelmotoros verzióból 2014 elején a Paribus-DIF Netz West Lokomotiven vegyesvállalat is rendelt tizenötöt Schleswig-Holstein szövetségi tartomány közlekedési hatóságának (LVS) megbízásából a Hamburg és Westerland közötti regionális személyszállító szolgáltatáshoz (a beszerzésről itt olvashat részletesebben).

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.