Vészfékezés gyorshajtás miatt?

iho   ·   2016.11.08. 14:27

Vészfékezés miatt állt meg egy Combino a Mechwart ligeti megállóhöz közeledve. Az utastérbe érkezett járművezető kérdésére egy utas sztoikus nyugalommal csak ennyit felelt: szerinte a megengedettnél nagyobb sebességgel kanyarodott a villamos a Margit körúton. A gond még csak ezután következett: a megállt kocsi mögött a többi szerelvény is feltorlódott, ugyanis vészfékezés után – a kötelező jegyzőkönyvezést követően – nem lehetett újra elindítani a járművet – írja az Index.

A kérdés csupán az, mitől is ijedhetett meg az utas? A maximális, ötven kilométer per órás sebességet a járművezető nem lépheti túl, a menetíró mindent rögzít, és ezért komoly büntetésnek nézne elébe. A nagykörúti Combinóknak azonban – mint a röviscsuklós konstrukcióval épült összes járműnek – van egy kellemetlen tulajdonsága, az ívekben a középső tagok oldalirányban rángathatnak, de erre külön automatikus hangosbemondás is figyelmeztetheti az utasokat. Ez kellemetlen lehetett tíz évvel ezelőtt, amikor a típus még új volt, és a Jacobs-forgóvázas Ganzokhoz szokott utasok alig győztek kapaszkodni, na de mostanra azért a fővárosi utazóközönség csak megszokta a villamosok ezen tulajdonságát.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.